ארבעה סמארטפונים סיניים שחבל שלא שמעתם עליהם

וואווי ושיאומי אמנם צברו פופולריות רבה בישראל, אבל הם לא הטלפונים הסיניים היחידים: אספנו ארבע דוגמאות לניידים סיניים חדשים ששווה לשים עליהם עין

משתמשי סמארטפונים / צילום: רויטרס
משתמשי סמארטפונים / צילום: רויטרס

נוקיה? טלפון סיני. וגם Lenovo ו-Oppo ו-Gionee הם סינים. קבלו ארבעה סמארטפונים חדשים שכנראה לא חשבתם לכלול בסקר השוק לקראת השדרוג הבא שלכם.

1. Gionee M7 Plus

אחח, כמה סטייל. בתקופה שבה כל הטלפונים נראים אותו דבר וכל טלפון שני מנסה להיות כמו אייפון, הג'יוני הוא כמו נווה מדבר של סגנון שמלווה בביצועים מרשימים - אך תג מחיר בהתאם.

יש לו מסך 18:9 עצום בגודל 6.43 אינץ' שתופס 78.5 אחוז משטח המסך, זוג מצלמות אחוריות של 16+8 מגה פיקסל, ומצלמה קדמית של 8 מגהפיקסל. לכל אלה מתלווים 6 ג'יגה זיכרוןRAM שהופכים את הג'יאומי לאטרקטיבי למי שמחפש נייד מהחלק העליון של קטגוריית הפבלט (בין סמארטפון לטאבלט). עם גב העור, הגוון הכחלחל והמסגרת בעלת ציפוי הזהב של ג'יאומי אין סיכוי שניתן יהיה להתעלם מכם.

מועד השקה: יוני 2018

מחיר צפוי: כ-670 אירו

Gionee M7 Plus
 Gionee M7 Plus

2. Nokia X6

כן, למי ששכח נוקיה כבר לא פינית, היא סינית. חברת HMD הסינית רכשה את המותג הוותיק. בימים אלה ממש היא משיקה בסין ובשאר העולם את הדגם החדש X6 - מכשיר מצויד היטב הממוקם בחלק העליון של קטגוריית המחירים הבינוניים.

נוקיה X6 הוא בעל מגרעת בסגנון אייפון ומסך גדול במיוחד של 5.8 אינץ' התופס 80 אחוז משטח הפנים, עוד יש לו זוג מצלמות אחוריות ברזולוציית 16 ו-5 מגהפיקסל, ומצלמה קדמית שגם היא ברזולוציה של 16 מגהפיקסל, זיכרון RAM של 4 או 6 ג'יגה, ומערכת הפעלה אנדרואיד 8.1 אוריאו.

גם אם זה לא ניכר בתמונות, הרי שבתערוכת MWC בברצלונה, ניתן היה להתרשם שמכשירי החברה מצטיינים רובם ככולם בעיצוב מוקפד במיוחד עם דגש על מימשק אדם-מכונה, או במילים פשוטות: הם נעימים למגע.

מועד השקה: יוני 2018

מחיר צפוי: כ-250 אירו

מחיר ממוצע באיביי: 326 דולר

Nokia X6
 Nokia X6

3. Oppo F7 Youth

מישהו זוכר את תעשיית הפלסטיקים הענפה שפרחה סביב המכשירים הניידים של טרום עידן הסמארטפונים? רוב המכשירים היום מגיעים בצבעים משעממים של שחור, לבן, כסוף או זהוב ומי שרוצה ליהנות מעיצוב קצת שונה צריך ללכת עם נייד אחר.

על האופו הזה אין יותר מדי מה לומר פרט לעובדה שהוא מגיע גם בצבע אדום. מבחינה טכנית ראוי לציון המסך הגדול במיוחד בגודל 6 אינץ', מסך שתופס שטח של 78.8 אחוז שזה גדול ומכובד במיוחד לנוכח המשקל הקל יחסית - 155 גרם בלבד.

מועד השקה: יוני 2018

מחיר צפוי: כ-250 אירו

Oppo F7 Youth
 Oppo F7 Youth

4. Lenovo K5 play

לנובו, חברת האם של מוטורולה, מציגה מכשיר זול במיוחד בעל עיצוב פשוט אך חלק ואלגנטי כמו של הגדולים. המפרט בסיסי אך מכובד: זוג מצלמות אחוריות של 13+5 מגהפיקסל ומצלמה משנית של 8 מגהפיקסל. עוד יש לסלולרי הזה מסך 5.7 אינץ' הפרוש על 75.1 אחוז נאים משטח הפנים. גרסת ה-32 ג'יגה נפח זיכרון פנימי מגיעה עם 3 ג'יגה RAM - מספיק בהחלט למכשיר בסיסי והרבה יותר ממה שנתנו עד כה מכשירי Entry Level שהגיעו עם מסכים קטנים יותר, קרובים יותר ל-5 אינץ', זיכרון מצומצם ומצלמה אחורית אחת.

מועד השקה צפוי: יולי 2018

מחיר: 130 אירו

מחיר ממוצע באיביי: 187 דולר

Lenovo K5 play
 Lenovo K5 play

* שימו לב: לפני שרוכשים את המכשיר ומבצעים ייבוא שלו לישראל יש לוודא שהמוצר שאתם מזמינים עומד בתקני התקשורת הנדרשים בישראל