כחלון נמנע מלחתום לתנובה על העלאת מחירי מוצרי החלב

מטעמו של שר האוצר נמסר כי בתום הישיבה הערב הוחלט כי "במטרה למנוע את שינוי מגמת ירידת המחירים שחלה בשנים האחרונות, משרד האוצר יבחן כל מוצר ומוצר אשר קיים לגביו חשש לעליית מחירים ויפעל בכל הכלים העומדים לרשותו"

שר האוצר משה כחלון / צילום: איל יצהר
שר האוצר משה כחלון / צילום: איל יצהר

שר האוצר משה כחלון ובכירי משרדו קיימו הערב (ה') ישיבה בנושא יוקר המחיה בישראל, בדגש על התייקרות המחירים בשוק המזון, כשבמוקד תשומת-הלב עומדת סוגיית מחירי מוצרי החלב המפוקחים, והפנייה של תנובה לוועדת המחירים של משרדי האוצר והחקלאות בדרישה לייקר אותם.

ואולם, בהודעה שנמסרה הערב מטעמו של השר לא הובאה כל התייחסות לסוגיית מחירי החלב, ונראה כי השר ממשיך להימנע מהבעת עמדה פומבית בנושא. לשאלת "גלובס" התקבלה תשובה כי השר לא חתם על צו ההתייקרות למוצרי החלב המפוקחים.

בכל אופן, מטעמו של כחלון נמסר כי בתום הישיבה הוחלט כי "במטרה למנוע את שינוי מגמת ירידת המחירים שחלה בשנים האחרונות, משרד האוצר יבחן כל מוצר ומוצר אשר קיים לגביו חשש לעליית מחירים ויפעל בכל הכלים העומדים לרשותו".

בין הכלים שמתכוון השר להפעיל: בחינה מחודשת של כל שרשרת האספקה - רשתות השיווק, יבואנים ובפרט יבואנים בלעדיים, משווקים וכן יצרנים מונופוליסטים.

כמו כן, באוצר מתכוונים לשים דגש על פתיחה אגרסיבית של השוק הישראלי לתחרות - מצב שכבר קיים לגבי חלק ממוצרי החלב המפוקחים, לדוגמה בגבינות הקשות, וזאת לצד הגברת מדיניות הפחתת מכסים, פתיחה מכסות פטורות ממכס, עידוד יצרנים קטנים, והסרת חסמים ליבוא מקביל.