המנכ"ל החדש של תעשייה אווירית - האלוף (במיל') נמרוד שפר

האלוף (במיל') נמרוד שפר ימונה למנכ"ל החברה ויחליף את יוסי וייס שעוזב לאחר 6 שנים בתפקיד • ביהמ"ש דחה היום את בקשת שני נציגי העובדים בדירקטוריון לבטל את ההצבעה, מכיוון שנאסר עליהם להשתתף בה

דירקטוריון התעשייה האווירית (תע"א) הודיע הערב (ה') על בחירתו של האלוף במיל' נמרוד שפר לתפקיד מנכ"ל החברה. שפר גבר על שני המועמדים המובילים האחרים - סמנכ"ל ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל, בועז לוי; וסמנכ"ל הכספים של החברה, אייל יוניאן. שלושתם קיבלו את הדירוג הגבוה ביותר במסגרת בדיקות שעשתה ועדת האיתור הפנימית שהוקמה בחברה. המינוי יעבור עתה לאישור רשות החברות הממשלתיות ושרי הביטחון והאוצר.

שפר שהחל את תפקידו בחברה רק לפני כחצי שנה: הוא פרש משורות הצבא לפני כ-3 שנים ובתפקידו האחרון שימש בתפקיד ראש אגף התכנון. את רוב שירותו הוא עשה בחיל האוויר, כטייס קרב ובהמשך בתפקידי פיקוד ובהם ראש מטה החיל. במסגרת תפקידו בצבא הוא מכיר היטב את תחום האירוספייס, וכן את מערכת הביטחון כולה והאתגרים שעומדים בפניה. בחברה הציגו את המינוי כמינוי מבפנים, למרות שהוא בחברה רק זמן קצר.

שפר יחליף את יוסי וייס שהודיע על עזיבתו בסוף 2017. בתקופת כהונתו של וייס גדל צבר ההזמנות של תע"א לגדול ביותר בכל הזמנים - כ-11 מיליארד דולר, וכן היא חתמה על העסקה הבטחונית הגדולה בתולדות ישראל - 2.5 מיליארד דולר לאספקת מערכות הגנה, פרי פיתוח וייצור של התעשייה האווירית, להודו.

הבוקר נדרש בית המשפט המחוזי לנושא ההצבעה לאחר ששני נציגי העובדים בדירקטוריון, חיים דהן והילל קיין, לא הורשו להשתתף בישיבה. זאת, בגלל הנחיה של רשות החברות הממשלתיות לפיה נציגי העובדים לא יכולים להשתתף בישיבות של מינוי המנכ"ל בשל ניגוד עניינים מובנה.

החודש מונה מנכ"ל חדש גם לחברה הבת של תע"א, אלתא מערכות - יואב תורג'מן. תורג'מן עובד בתעשייה האווירית במשך 11 שנה בהן כיהן בשורה של תפקידי ניהול, בהם ראש תכנית הטיל נגד טילים חץ של החברה. לפני כן הוא כיהן במשך 25 שנה בתפקידי פיקוד ומטה בחיל הים, והשתחרר מצה"ל בדרגת אלוף משנה. תפקידו הצבאי האחרון היה ראש מחלקת מערכות לחימה של החיל. החברה גם הודיעה

מוקדם יותר השבוע הודיעה התע"א כי בחברה בסוואמי אייר לתפקיד מנכ"ל התע"א בצפון אמריקה, שיחליף את המנכ"ל הקודם, הגנרל דוק פוגלסון.

הראל לוקר, יו"ר התעשייה האווירית, מסר הערב כי "התעשייה האווירית צריכה להתמודד עם אתגרים רבים ומשמעותיים בשנים הקרובות. בין היתר עליה לבנות אסטרטגיה תקפה למציאות הטכנולוגית והביטחונית המשתנה בעת הזו במהירות עצומה, לפתח מוצרים חדשים ולחדור לשווקים חדשים. כמו כן יש למסד בחברה ניהול שיטתי, מדיד ויסודי ולשנות את הדי אן איי הארגוני בחברה. "מעל לכל יש להעמיק ולחזק את הקשר עם מערכת הביטחון, שהינה הבסיס לכל פעילות החברה בארץ ובחו"ל. נמרוד הוא האיש הנכון לאתגרים אלה. הוא צמח בארגון איכותי מאין כמותו, עם נורמות ניהול ומנהיגות מצוינות לארגונים מורכבים. הוא הגיע לצמרת הארגון והמשיך לתפקיד הניהול האסטרטגי הבכיר ביותר בצה"ל. לנמרוד גם הכרות מעמיקה עם צרכי הלקוחות של התעשייה האווירית בארץ ובעולם.

אני בטוח שתחת ניהולו התעשייה האווירית תצמח, ותהיה מעודכנת ומותאמת לאתגרי העתיד. בהזדמנות זו אני רוצה להודות מקרב לב ליוסי וייס על תקופה של שש שנים פוריות, מורכבות וסוערות בהובלת התעשייה האווירית. יוסי משאיר חברה עם צבר ההזמנות הגדול בתולדותיה, כ-40 מיליארד שקל, ושורת הישגים טכנולוגיים ועסקיים ראויים לציון, ועל כך הערכתנו העמוקה".