כשמגלים שאני בקנאביס רפואי שואלים: את יכולה לארגן אותי?

הילה סחייק (27) היא מפתחת מוצר ראשית בחברת קאנבו ריסרץ' • טווח שכר: 8-13 אלף שקל

הילה סחייק / צילום: יונתן אלק
הילה סחייק / צילום: יונתן אלק

איפה אני תופסת אותך?

"בדרך למשרד שלנו בתל אביב. אנחנו יושבים ליד רחוב המסגר, ואני מגיעה מצפון העיר באוטובוס ובדרך כלל חוזרת הביתה ברגל כדי להתאוורר. קאנבו ריסרץ' מפתחת פורמולציות לשאיפה של קנאביס רפואי במכשירי אידוי. על פי המידע שיש היום בתחום, שאיפה היא הדרך הטובה ביותר מבחינת הנצילות הביולוגית של החומרים".

כמה זמן את בחברה ומה תפקידך?

"אני פה כמעט שנה. התפקיד שלי משלב כמה אלמנטים: הרקע שלי הוא בביולוגיה מולקולרית של צמחים, בזה יש לי תואר ראשון ושני. אני מגיעה מרקע מחקרי קלאסי, בזמן שכתבתי את התזה כבר התחלתי לעבוד".

כשהתחלת ללמוד הנחת שתמצאי עבודה בתחום כל כך מהר, ועוד בהייטק?

"ממש לא. למעשה תכננתי לימודי המשך, אבל בסופו של דבר כשנקרתה בדרכי ההזדמנות להשתלב בסטארט-אפ, זה נראה לי הרבה יותר מגניב ומעניין. כבר חשבתי על התמחות באוניברסיטה בחו"ל והתקבלתי, אבל כיוון שזו הייתה רק ברירת מחדל, ברגע שהייתה הזדמנות אחרת וחד פעמית, הלכתי עליה".

איך שמעת על קאנבו ריסרץ'?

"בהתחלה זה היה ממש ראשוני: צוות של ארבעה אנשים. מישהו שאני מכירה עשה את החיבור, והפגיש אותי עם אביהו המנכ"ל. מבחינתי זה לא היה עדיין רלוונטי כי הייתי צריכה לסיים את התזה, אז קבענו באופן כללי לעוד חודשיים, וזה אכן מה שהיה. היום אנחנו כבר כ-15 אנשים וקידמנו את הפעילויות של החברה - אבל אנחנו ממש בתחילת הדרך, וגם השכר בהתאם".

את עובדת במעבדה?

"העבודה שלי משולבת. יש לנו הכימאים שנמצאים במעבדה כל הזמן, ואני נמצאת בה יום-יומיים בשבוע. אני זו שלוקחת את מה שקורה שם ועושה את התיאום והחיבור לפיתוח העסקי ולאסטרטגיה".

איך הסביבה מגיבה כשאת מספרת היכן את עובדת?

"התגובה הכי פופולרית שאני מקבלת היא 'את יכולה לארגן אותי?' - זו התשובה הראשונה. אנשים עדיין לא תופסים שיש חברות מדעיות לחלוטין, שעוסקות בקנאביס רפואי בתוך כללים מאוד נוקשים של פארמה ותחת רגולציה. התפיסה הכללית היא שזה מגניב, לפחות אצל הצעירים. מבוגרים לפעמים מרימים גבה, 'מה, את עובדת בסמים?', אבל אני מרגישה שאנשים צריכים לקבל חינוך מחדש בנוגע לתחום הזה, שזה לא סתם סם של סטלנים. המחקר בתחום בחיתוליו והפוטנציאל אדיר".

איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים?

"אין ספק שאשאר בעולם הדינמי של הסטארט-אפים, שהוא לא איטי כמו המחקר האקדמי. התאהבתי בזה. בעתיד הממש רחוק הייתי רוצה לחשוב שאולי יהיה לי משהו משל עצמי".