דריו הציגה ירידה של 20% באירועי הסוכר הגבוה בחולי סוכרת

לפי נתוני החברה, שמפתחת אפליקציה ומכשיר רפואי לניהול מחלת הסוכרת, שימוש במערכת הוביל גם לעלייה של 11% במספר בדיקות הסוכר שעמדו בנורמה אצל 17 אלף חולי סוכרת סוג 2

ארז רפאל / צילום: דור מלכה
ארז רפאל / צילום: דור מלכה

חברת דריו הישראלית, המפתחת אפליקציה ומכשיר רפואי נייד לניהול מחלת הסוכרת, הציגה היום (ב') בכנס נתונים לגבי השפעת השימוש במכשיר שלה על חומרת מחלת הסוכרת של המשתמשים.

על פי הנתונים שפורסמו, שימוש במערכת ניהול המחלה של דריו אצל 17 אלף חולי סוכרת סוג 2, הובילו לירידה של 19% במספר אירועי הסוכר הגבוה ועלייה של 11% במספר בדיקות הסוכר שעמדו בנורמה. מעניין לראות כי השיפור המשמעותי ביותר חל לאחר חודש ונשמר לאורך שנה - כאשר בניסויים אחרים אפליקציות דיגיטליות לניהול בריאות זכו להתלהבות הצרכנים בתחילת הדרך אך זו דעכה עם הזמן.

בבדיקה של משתמשים שהסתמכו על האפליקציה באופן פעיל במיוחד (כ-225 משתמשים בניסוי) נמצאה ירידה של 20% באירועי הסוכר הגבוה וירידה של 58% באירועים של סוכר גבוה מאוד. ניסוי נוסף בחן קבוצה של 238 חולים עם סוכרת חמורה שהשתמשו במערכת באופן פעיל במיוחד, והראה ירידה הדרגתית קבועה ברמות הסוכר שלהן לאורך השנה, עד ירידה של 14% בסוף השנה. השיפור חל אצל 76% מהמשתמשים.

לדברי מנכ"ל ויו"ר החברה, ארז רפאל: "הנתונים הללו תומכים בפרדיגמה חדשה של טיפול בסוכרת באמצעות טכנולוגיית מובייל. אנחנו מקווים כי התוצאות יובילו לשימוש רחב יותר במערכת של דריו".

יצויין כי דריו מתחרה במספר מערכות של ניהול דיגיטלי של סוכרת, אשר גם הן מציגות תוצאות טובות, אם כי הנתונים מורכבים להשוואה ראש בראש.

הכנסות דריו, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 22 מיליון דולר, בשנת 2017 עמדו על 5.7 מיליון דולר, גידול של כ-85% לעומת 2016. החברה מקווה לעלייה בהכנסות בזכות שיפור בתנאי השיפוי הביטוחי בארה"ב, למוצרים מסוג שהיא מציעה.