ביה"ד: המדינה, ההסתדרות והנמלים ישובו לשולחן המו"מ

ביה"ד הארצי לא נעתר בשלב זה לבקשת ההסתדרות להסיר את צווי המניעה נגד השביתה בנמלים • לגבי נמל חיפה נקבע כי הצדדים ינהלו מו"מ מרתוני בשני מועדים; ולגבי נמל אשדוד, בו הפערים בין הצדדים עמוקים יותר, הוסכם על 4 מועדים למו"מ

שביתה בנמל חיפה / צילום: "עושים עניין"
שביתה בנמל חיפה / צילום: "עושים עניין"

המדינה, ההסתדרות והנהלת הנמלים חוזרים לשולחן המשא-ומתן: בתום הדיון הממושך בבית הדין הארצי לעבודה שהתקיים אמש (ב'), הרכב השופטים בראשות סגן הנשיאה השופט אילן איטח קבע כי על הצדדים להמשיך במשא-ומתן אינטנסיבי, ולא נעתר בשלב זה לבקשת ההסתדרות להסיר את צווי המניעה נגד השביתה בנמלים. עם זאת, השופט כתב בהחלטתו כי בנושא זה ייקבע דיון נוסף בהמשך.

לגבי נמל חיפה קבע השופט כי הצדדים ינהלו משא-ומתן מרתוני בשני מועדים, ב-28 ליוני וב-2 ליולי, בין השעות 09:00-21:00. לגבי נמל אשדוד, בו הפערים בין הצדדים עמוקים יותר, הוסכם על 4 מועדים למשא-ומתן: 1 ליולי ו-3-5 ליולי. המשא-ומתן בנמל חיפה ינוהל על-ידי יו"ר הדירקטוריון אשל ארמוני. 

נזכיר כי ההסתדרות פנתה ביום ראשון שעבר לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בבקשה לקבוע דיון דחוף בסוגיית הרפורמה בנמלים במטרה לממש את זכות השביתה של העובדים, וזאת משום שהמשא-ומתן מול הנהלת הנמלים ונציגי המדינה נקלע ל"מבוי סתום".

המשא-ומתן המרתוני התנהל בין הצדדים במשך החודש האחרון על-פי הוראת בית הדין הארצי לעבודה, במטרה להגיע להסכמות ולגבש תוכנית התייעלות לקראת התחרות שתחול עם פתיחת הנמלים החדשים בעוד 3 שנים. על-פי הוראת בית הדין, המשא-ומתן היה אמור כבר להסתיים לפני שבועיים, אך הצדדים ביקשו הארכה של שבוע - שהסתיימה גם היא ללא תוצאות. 

לדברי עו"ד אוהד גלעדי, שותף בנ. פינברג ושות', המייצג את הנהלת נמל חיפה: "לאחר ישיבה ארוכה שנמשכה שעות רבות, בית הדין הארצי לעבודה הביא את הצדדים להמשך הידברות בניסיון לסכם את הסכם הרפורמה, והתקווה כרגע היא שהצדדים יצליחו להגיע להסכמות בכל הנושאים שעל הפרק. בית הדין יקבע מועד לדיון ולהגשת טיעונים בנושא שאלת זכות השביתה במקרה שהמשא-ומתן לא יצלח". 

את הנהלת נמל אשדוד מייצגים עורכות הדין חיה ארמן, מיכל הברפלד ועירית באגון ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן.