"הרכישה מגלמת בתוכה פוטנציאל צמיחה מהותי להמ-לט"

הרכישה הנוכחית של חברה דרום-קוריאנית מצטרפת לרכישות קודמות שבוצעו • יחד עם צמיחה אורגנית, הן הביאו לשיפור ניכר בתוצאות החברה ולזינוק של 240% במניה בשנתיים האחרונות

הרכישה האחרונה של חברת המ-לט עשויה להקפיץ את מכירותיה בשנים הקרובות, שכן היא פותחת לחברה פתח לשוק עצום שגודלו נאמד בכ-40 מיליארד דולר, פי 10 מגודל השוק הנוכחי אליו פונה המ-לט  - כך מעריך האנליסט יהונתן שוחט מלידר שוקי הון, בסקירה שפרסם על החברה.

בשבוע שעבר דיווחה המ-לט, הפועלת בתחום של פיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מחברים, שסתומים ומערכות לתחום הבקרה בתעשיות התהליכיות והאולטרה נקיות, כי היא רוכשת תמורת 5-6 מיליון דולר את S&S Valve, חברה דרום-קוריאנית בעלת 35 שנות ניסיון בפיתוח, ייצור ושיווק של ברזי תהליך וברזי בקרה לסגמנט ההולכה של נוזלים וגזים (תחום בקרת הזרימה).

מוצרי החברה הנרכשת כוללים בין היתר סדרת ברזים קריוגניים, ברזים העמידים לתנאי טמפרטורה ולחץ קיצוניים של מינוס 196 מעלות צלזיוס, ברזי בקרה הידראוליים וידניים המשמשים לניהול מערכות בקרת זרימה ועוד. מוצרי החברה משמשים את תעשיות הגז והנפט, לרבות ב-LNG Carriers ופלטפורמות הפקה צפות (FPSOs), טרמינלים לקליטה ולטיפול בגז טבעי, את תעשיית הפטרוכימיה ואת התעשייה הכללית.

מניית המלט
 מניית המלט

פי 3 לפימי על ההשקעה

הרכישה הנוכחית מצטרפת ל-5 רכישות של חברות או טכנולוגיות שביצעה המ-לט בשלוש השנים האחרונות. החברה, שנמצאת בשליטת קרן פימי, מנוהלת על ידי אמיר וידמן. הרכישות, ביחד עם צמיחה אורגנית, הביאו לשיפור ניכר בתוצאותיה ולזינוק של 240% במניה בשנתיים האחרונות, ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-1.3 מיליארד שקל. פימי רכשה את השליטה בהמ-לט מידי דסק"ש ביוני 2012 לפי שווי של כ-430 מיליון שקל, כך שהקרן רשמה רווח של פי 3 על השקעתה בתוך כ-6 שנים.  

שוחט מציין כי אחד השווקים הצומחים ביותר בעולם תהליך הזרימה הוא שוק הגז הטבעי, אשר צפוי לצמוח (כמותית) בכ-46% עד שנת 2035 וההשקעות בין השנים 2018-2022 צפויות להסתכם לכ-236 מיליארד דולר בסגמנט ה-LNG בלבד. לכן, "אנו בדעה כי הרכישה מגלמת בתוכה פוטנציאל צמיחה מהותי להמ-לט והיא עשויה להוות קפיצת מדרגה משמעותית בפעילותה בשנים הקרובות".

בשורה התחתונה, אומר שוחט, "עוד מוקדם למדל את הרכישה הנוכחית שמבצעת המ-לט ואת תרומתה לשווי החברה. עם זאת, החברה הוכיחה בעבר כי היא יודעת למזג, לקלוט ולבצע אינטגרציה לחברות אותן היא רוכשת, תוך ניצול הפלטפורמות הקיימות שלה ליצירת סינרגיה. נראה כי מדובר ברכישה משמעותית להמ-לט, בעלת פוטנציאל עסקי רב, הן לאור השוק שצפוי להיפתח בפניה והן לאור פוטנציאל השבחת החברה".

את הרבעון הראשון של השנה סגרה המלט עם שיפור של 35% במכירות לעומת הרבעון המקביל ב-2017, לרמה של כ-44.5 מיליון דולר. הרווח התפעולי שלה גדל ב-67% ועמד על כ-5 מיליון דולר ובשורה התחתונה הציגה החברה קפיצה של 73% ברווח הנקי לרמה של כ-4.5 מיליון דולר.

העסקה הגדולה ביותר של המ-לט הייתה רכישה של חברה סינית תמורת כ-15 מיליון דולר בתחילת 2016, וזאת כפלטפורמה לפעילות בשוק הסיני. האינטגרציה של הפעילות הסינית גבתה מחיר ניהולי וכספי וכיום נראה כי חבלי הלידה של הפעילות בסין מאחוריה, וזאת לאחר שהנהלת החברה המקומית הוחלפה וסוכם על העתקת המפעל שנרכש למפעל חדש במימון ממשלתי. הקמת המפעל החדש בסין עתידה להיות מושלמת בתחילת שנת 2019 ולייצר פוטנציאל מכירות שנתי כ-40 מיליון דולר - היקף מכירות כפול מזה הקיים במפעל שנרכש.