לקראת משפט-בזק? משפטה של שרה נתניהו ייפתח ב-19 ביולי

התאריך שנקבע הוא מהיר מאוד ביחס לעומס הרב המוטל על בית משפט השלום בירושלים ותאריכי משפטים אחרים, ואולם אין זה חריג כאשר מדובר בנאשמת בעלת פרופיל כה גבוה, וכאשר יש לפרשה השפעה ציבורית ופוליטית רבה

שרה נתניהו / צילום: אביב חופי
שרה נתניהו / צילום: אביב חופי

מתוכנן משפט-בזק? משפטה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, בפרשת הזמנת הארוחות למעון ראש הממשלה, ייפתח בעוד 23 ימים, ב-19 ביולי, בבית משפט השלום בירושלים - כך הודיע היום (ג') לנתניהו נשיא בית המשפט, השופט אביטל חן.

כמעט 3 שנים אחרי שנפתחה באוגוסט 2015 חקירת פרשת הוצאות מעונות ראש הממשלה, תתייצב נתניהו לראשונה בבית המשפט. כתב האישום בפרשה הוגש על-ידי פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) נגד שרה נתניהו ונגד סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים; ולגבי סיידוף גם עבירות זיוף בידי עובד ציבור, שנעשו בקשר למימון הוצאות פרטיות במעונות ראש הממשלה.

לפי המפורט באישום הראשון בכתב האישום, שרה נתניהו פעלה, בצוותא עם עזרא סיידוף, להשיג במרמה את מימון משרד ראש הממשלה להזמנת מאות ארוחות ממסעדות, בשווי כולל של למעלה מ-350,000 שקל, תוך עקיפה מכוונת של הנהלים שאסרו להזמין ארוחות מוכנות במקביל להעסקת מבשלת במעון. זאת עשו, כך נטען, באמצעות הצגת מצג-שווא כלפי המשרד כאילו במעון לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות. לסיידוף מיוחסים בכתב האישום מעשים ואישומים נוספים.

התאריך שנקבע הוא מהיר מאוד ביחס לעומס הרב המוטל על בית משפט השלום בירושלים ותאריכי משפטים אחרים, ואולם אין זה חריג כאשר מדובר בנאשמת בעלת פרופיל כה גבוה, וכאשר יש לפרשה השפעה ציבורית ופוליטית רבה.