שותף חדש לקרן ויולה צמיחה - רפי כרמלי

רפי כרמלי מצטרף כשותף לקרן ויולה צמיחה, יהיה אחראי לאיתור הזדמנויות השקעה בחברות ישראליות בארה"ב

רפי כרמלי / צילום: תמוז רחמן
רפי כרמלי / צילום: תמוז רחמן

רפי כרמלי מצטרף כשותף לקרן ויולה צמיחה. כרמלי יהיה ממוקם בניו-יורק ויהיה אחראי לאיתור הזדמנויות השקעה בחברות ישראליות בניו-יורק ובארה"ב בכלל, ולחיזוק הקשר עם יזמים ישראלים ועם חברות גלובאליות וקרנות השקעה הפועלות בארה"ב. כרמלי מצטרף לשותפים הקיימים בוויולה צמיחה, הראל בית און, יונתן קולבר, איל שירן, סמי תותח ונטהלי רפואה.

בניו-יורק פועלות לפי ההערכות כ-300 חברות טכנולוגיה ישראליות, בהן גם חברות פורטפוליו של ויולה צמיחה כגון Playbuzz, Behalf ו-SimiliarWeb.

ויולה צמיחה גייסה עד היום שתי קרנות בהיקף של 430 מיליון דולר. קרן ויולה צמיחה נמנית עם קבוצת ויולה, המשקיעה בחברות טכנולוגיה בשלבי צמיחה. ויולה מנהלת השקעות בהיקף של יותר מ-2.8 מיליארד דולר.

כרמלי, בן 39, הוא בעל היכרות מעמיקה עם חברות הטכנולוגיה הישראליות בארה"ב. בשמונה השנים האחרונות הוא עסק בבנקאות השקעות בגולדמן סאקס ניו-יורק, ובתפקידו האחרון היה סגן נשיא בכיר עם התמקדות בחברות טכנולוגיה ופינטק. לפני כן עבד בפירמת עורכי הדין ש. הורביץ והתמחה בתחום עסקאות מימון ומיזוגים ורכישות.

כרמלי אמר: "כמי שליווה בשנים האחרונות חברות טכנולוגיה רבות אני שמח להביא את הניסיון והידע שצברתי בניו-יורק לטובת האקוסיסטם הישראלי ולקחת חלק בליווי חברות טכנולוגיה ישראליות לשלבי הצמיחה הבאים שלהם. אני מודה לויולה על ההזדמנות להצטרף לקבוצה".

הראל בית און, מייסד ושותף בוויולה צמיחה, אמר: "רפי מביא עמו ניסיון והיכרות ארוכת שנים עם שוק ההשקעות והטכנולוגיה בארה"ב והוא שחקן חיזוק נהדר לפעילות הקרן. חלק גדול מחברות הפרוטפוליו שלנו פועלות כיום בניו-יורק כמו גם צבר של משקיעים, חברות בינלאומיות וחברות ישראליות הנמצאות בשלבים רלוונטיים להשקעות צמיחה".