על רקע המיזוג עם רשת: עובדי ערוץ 10 מתאגדים בהסתדרות

מדובר בכ-200 עובדים שחוששים לעתידם בשל העובדה שהערוץ הממוזג יישאר בשליטת בעלי רשת • עובדי חדשות 10 מאוגדים כבר במסגרת ארגון העיתונאים של ההסתדרות ועפ"י הערכות אינם צפויים להיפגע משמעותית מהמיזוג

לוגו ערוץ 10
לוגו ערוץ 10

כ-200 עובדי ערוץ 10 ואתר האינטרנט שלו השלימו את מהלך ההתאגדות שלהם במסגרת ההסתדרות בו החלו הבוקר (ה'), לאחר שלמעלה ממחצית מן העובדים כבר חתמו על טפסי ההצטרפות להסתדרות. המהלך מתבצע על רקע המיזוג שאמור להתבצע בין הערוץ לבין חברת רשת. העובדים חוששים כי במסגרת המיזוג הם אלה שישלמו את מחיר ההתייעלות, על רקע העובדה שבסיומו יישאר ערוץ אחד בשליטתם של בעלי רשת.

עם השלמת המהלך נשלח למנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, מכתב מטעמו של מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים, עמיחי סטינגר, בו נקראה הנהלת הערוץ לתאם בהקדם פגישה עם נציגות העובדים במהלכה יוכלו הצדדים לסכם את המשך ההתנהלות ביניהם עם התקדמות המיזוג. במכתב צוין בפני ורשבסקי כי "לאור התאגדות העובדים חלה עליו מעתה כמעסיק חובה לשתף את נציגות העובדים בתהליכים שיש להם השפעה על כלל עובדי הערוץ וכן חובת היוועצות ומשא-ומתן בטרם קבלת החלטות העשויות להשפיע עליהם".

עובדי חברת החדשות של ערוץ 10 מאוגדים כבר בארגון העיתונאים של ההסתדרות, ומצבם נראה יציב יותר על רקע העובדה שזו הנדוניה העיקרית שמביא הערוץ למהלך המיזוג (רשת צריכה למכור לקשת, כתנאי למיזוג, את חברת "החדשות" שבה היא מחזיקה 50%).

ההתאגדות כעת כוללת את יתר עובדי הערוץ ביניהם עובדי התפעול, השיווק, הדיגיטל, אנשי מחלקת התוכניות, הארכיון, המינהל, הטכנאים ועוד. מהלך ההתאגדות אמור לאפשר לעובדים להסדיר את זכויותיהם כחלק מהסכם בין הצדדים.

מוועד הפעולה נמסר: "אנו מצפים לשיתוף-פעולה ודיאלוג פורה עם הנהלת הערוץ ובעליו, וזאת על-מנת להעניק לעובדים שקיפות מרבית בתהליך המיזוג ומיצוי המשא-ומתן על כל שינוי ארגוני מתוכנן. עובדי הערוץ הוכיחו בעבר עמידה איתנה באתגרים רבים, וגם הפעם אנו בוחרים בערבות ההדדית ובסולידריות למען כלל העובדים".

רשת ו-RGE, בעלי ערוץ 10, פנו לפני כשבועיים לרשות ההגבלים והגישו לה מזכר הבנות בו הן מצהירות על כוונתן להתמזג. עד כה ההסכם המלא בין הצדדים עדיין לא הוגש לבדיקת הרשות. למרות זאת, בצעד חריג, ברשות החלו כבר לבצע בדיקות שונות כדי לבחון את הבקשה. על-פי הערכות, תהליך הבדיקה צפוי לארוך מספר חודשים.