שינויים באלטק: בעל השליטה יצחק ניסן יפרוש מתפקיד המנכ"ל

עם החלפתו בשבוע הבא ע"י אלי יפה, יישאר ניסן בתפקיד יו"ר הדירקטוריון • ההכנסות של אלטק ברבעון גדלו ב-5.6% אך הרווחיות קטנה

שינויים בהנהלת אלטק: בעל השליטה בחברה, יצחק ניסן, יעזוב את תפקיד המנכ"ל ויוחלף על-ידי אלי יפה החל מתחילת השבוע הבא, אך יישאר בתפקיד יו"ר הדירקטוריון. החברה, שמספקת פתרונות בתחום המעגלים המודפסים, דיווחה על השינוי אתמול לצד פרסום דוחות הרבעון הראשון של 2018. מניית אלטק  נפלה אתמול (ד') ב-9% למחיר שמשקף לחברה מפתח תקווה שווי שוק צנוע של 7.4 מיליון דולר. אלטק נסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק.

המנכ"ל החדש היה בעברו מנכ"ל חברת חישולי כרמל וקודם לכן ניהל את חברת אורדן תעשיות. לפני תפקידי הניהול שביצע, הוא כיהן כסגן נשיא לפיתוח עסקי באורמת. יפה (63) הוא בעל תואר שני בהנדסת מכונות ובמנהל עסקים (MBA).

"אנחנו שמחים לצרף אלינו את יפה", מסר ניסן. "ליפה יש מוניטין מוכח של הצטיינות בתפקידי מנכ"ל בתעשיות הביטחון והתעופה, ואני בטוח שיפה יהיה נכס עבור אלטק".

נזכיר כי לפני כחודש הודיעה אלטק על עזיבתו הצפויה של המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הטכנולוגיה בחברה, רוברטו טולמן, והוא צפוי לפרוש באוגוסט.

ירידה בהפסד, הוצאה אפסית על מו"פ

אחד האתגרים שעומדים בפני המנכ"ל החדש הוא שיפור שיעורי הרווחיות של אלטק. בדוחות הרבעון הראשון שפורסמו אתמול, החברה הציגה רווחיות גולמית של 5% בלבד, לעומת 5.7% ברבעון המקביל. אלטק צמחה בהכנסות ברבעון ב-5.6% בהשוואה לרבעון המקביל והן הסתכמו ב-8.9 מיליון דולר. ההוצאות התפעוליות של החברה היו מורכבות מכ-1.1 מיליון דולר הוצאות על שיווק, מכירה והנהלה, והוצאה כמעט אפסית על מו"פ, כשההפסד התפעולי הסתכם ב-626 אלף דולר, כמעט ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל. בשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 670 אלף דולר, צמצום לעומת הפסד של 814 אלף דולר ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי בסך 185 אלף דולר, צמצום לעומת 210 אלף דולר ברבעון המקביל.

אלטק הציגה ברבעון תזרים שלילי מפעילות בגובה 859 אלף דולר ובסוף התקופה היו לה 435 אלף דולר במזומנים בקופה.

"ההכנסות שלנו ברבעון הראשון היו 8.9 מיליון דולר, לעומת 8.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017. בעוד שאנחנו עדיין חווים אתגרים בתפעול הייצור שלנו, אנחנו מקדישים את משאבינו הטובים ביותר שלנו לפתור אותם", מסר ניסן.

ניסן רכש את השליטה באלטק באמצעות חברת ניסטק שבשליטתו בשנת 2013, מידי יוסי מימן שנקלע לקשיים עקב חובות עתק. הרכישה בוצעה אז לפי שווי של 9.5 מיליון דולר לאלטק, שגבוה מהשווי הנוכחי שלה. ב-2016 רכש ניסן באופן פרטי עוד מניות של אלטק תמורת 580 אלף דולר, כך שכיום הוא מחזיק ב-56.6% ממניות אלטק, 50.5% מתוכן באמצעות ניסטק. רכישת המניות ב-2016 בוצעה במחיר גבוה בכ-29% ממחיר המניה הנוכחי.