לקראת הנפקה: בנק הפועלים הגיש טיוטת תשקיף לישראכרט

בוחן את הנפקת החברה במקביל למסלול של מכירת השליטה בה

מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו / צילום: איל יצהר
מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו / צילום: איל יצהר

כ-3 חודשים אחרי שבנק לאומי הגיש טיוטת תשקיף להנפקה אפשרית של לאומי קארד, בנק הפועלים  משלים גם כן את הצעד הזה עם ישראכרט. הבנק, בניהולו של אריק פינטו, הודיע היום (ה') כי הגיש טיוטת תשקיף לרשות ניירות ערך לקראת הנפקה אפשרית של חברת כרטיסי האשראי. יחד עם זאת נציין כי הגשת התשקיף אינה מלמדת בהכרח כי החברה אכן תונפק בבורסה.

בבנק הפועלים בוחנים מספר אופציות להיפרדות מישראכרט: הנפקת החברה, מכירתה למשקיע וחלוקת החברה כדיבידנד בעין לבעלי המניות בבנק ובראשם בעלת השליטה שרי אריסון. כמו כן, יש סיכוי סביר כי בסופו של דבר יבוצע פתרון משולב של כמה מהאופציות.

עוד נזכיר כי לאחרונה פורסם ב"גלובס" כי הבנק פנה אל הבורסה וביקש שינוי בכללים לחסימת מניות, למקרה שיחליט לחלק את ישראכרט כדיבידנד בעין לבעלי מניותיו לאחר הנפקתה בבורסה. הבורסה פרסמה טיוטה להערות הציבור בנושא זה. ניתן להעביר את ההערות עד 4 ביולי, ולאחר מכן ההצעה תובא לאישור דירקטוריון הבורסה. 

בנק הפועלים ובנק לאומי מחויבים למכור את חברות כרטיסי האשראי במסגרת רפורמת שטרום עד שנת 2020. החברות כבר ערכו רוד שואו מול משקיעים פוטנציאליים (בעיקר זרים), והן צפויות להחליט בחודשים הקרובים באיזה מסלול ללכת.