אזרח צרפת שנעצר בחשד למרמה הוסגר מישראל לגרמניה

לפי החשד, כריסטוף קוהרן ביצע בין השנים 2015-2017, בעת ששהה בארץ, שורה ארוכה של מעשי מרמה ביחד עם אדם נוסף אזרח ישראל

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

משרד המשפטים הודיע היום (ה') כי כריסטוף קוהרן, אזרח צרפת שנעצר בישראל בחודש מאי 2017, הוסגר היום (ה') מישראל לגרמניה.

לפי הודעת משרד המשפטים, בין השנים 2017-2015 ביצע קוהרן, בעת ששהה בישראל כתייר, שורה ארוכה של מעשי מרמה, כשהוא פועל בשותפות עם אדם נוסף, שהוא אזרח ישראל.

על-פי המידע שהותר לפרסום, קוהרן התקשר מישראל לאנשי כספים של חברות גרמניות, התחזה לבעל תפקיד בכיר באותן חברות והורה להם להעביר בדחיפות סכומי כסף בשווי מיליוני אירו לחשבון בנק, בטענה כי ההעברה נחוצה לשם ביצוע עסקאות סודיות.

סכומי הכסף בסך של כ-9 מיליון אירו הועברו לחשבונות בנק במזרח אסיה ומזרח אירופה, כאשר במספר מקרים בודדים נמנעו אנשי הכספים באותן חברות מהעברת הכספים.

בחקירת התיק נטלו חלק במשותף משטרות גרמניה ומשטרת ישראל, כאשר האחרונה הביאה לבסוף למעצרו של קוהרן ושותפו בישראל.

מעצרם של השניים בוצע בזמן שאלה ניסו לבצע מעשה מרמה טלפוני נוסף. ברשותם של השניים נמצאו מסמכים מפלילים, שבחלקם תועדו העברות הכספים.

ביולי שנה שעברה הורתה שרת המשפטים איילת שקד, בהתאם לסמכותה לפי חוק ההסגרה, על הגשת עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים.

בהתאם, הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה עתירה, במסגרתה התבקש בית המשפט להכריז על קוהרן כבר-הסגרה לגרמניה. באפריל 2018 קיבל בית המשפט המחוזי את העתירה, ובהמשך חתמה השרה שקד על צו ההסגרה. היום, כאמור, יוסגר קוהרן לגרמניה.

בהודעת הפרקליטות נמסר כי הפרקליטות והמשטרה ימשיכו לשתף פעולה עם רשויות האכיפה של יתר מדינות העולם, במטרה למגר את הפשיעה הבינלאומית ולהביא להסגרתם ולהעמדתם לדין של עבריינים.

תיק ההסגרה טופל על-ידי עו"ד תום כהן מהמחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה, בשיתוף משטרת ישראל וחוליית אינטרפול.