בעלי אגוד לוועד: מיזוג עם מזרחי יאפשר להמשיך להעסיקכם

כ-10 ימים לאחר שקיבלו את המכתב מוועד העובדים, בעלי השליטה בבנק אגוד, משפחות אלמוג, מנור ולנדאו, משיבים לעובדים

הפגנת עובדי בנק אגוד מול משרדי בנק ישראל בירושלים / צילום: אלירן מלכי
הפגנת עובדי בנק אגוד מול משרדי בנק ישראל בירושלים / צילום: אלירן מלכי

לאחר המכתב שנשלח מטעם ועד העובדים על כך שהם מוכנים להירתם למאמצים על מנת לשפר את מצבו של הבנק ולגבש יחד עם ההנהלה תוכנית להבראת הבנק, בעלי השליטה בבנק משיבים. 

"מאמצנו, שכללו בין היתר הזרמת כספים לבנק בהיקף של למעלה מ-200 מיליון שקל, לא צלחו", כך נפתח המכתב.

בתגובה לקריאה של ועד העובדים לגיבוש תוכנית התייעלות לבנק אגוד, ציינו בעלי השליטה באגוד כי "בפני הבנק עומדים אתגרים רבים וקשים וזאת בנוסף לאתגרים העולים ממכתבכם הנוגעים לעלויות השכר הגבוהות בבנק... מיזוג בין הבנק לבנק המזרחי יתן מענה לבעיות אלה".

בנוסף צוין במכתב שהמיזוג יאפשר את המשך ההעסקה של מרבית עובדי בנק אגוד ומתן פיצוי הוגן ומוסכם לעובדים שיפרשו.

בעלי השליטה באגוד לא מתנגדים לאימוץ תוכנית אסטרטגית אשר תיושם על-ידי המנכ"ל החדש שימונה לבנק, שתביא מקסום תשואה לבעלי המניות. גיבוש תוכנית זו יעשה במקביל עם העירעור על המיזוג בין הבנקים בבית הדין להגבלים עסקיים. עם זאת, כותבים בעלי השליטה באגוד כי הם "סבורים כי מהלך המיזוג עדיף בהרבה לכלל בעלי המניות, לעובדים וליתר בעלי העניין בבנק".

על אף החששות הגבוהים בוועד העובדים בבנק אגוד, להנהלה אין ספק שהערר על המיזוג בין הבנקים יתקבל והם קוראים לוועד העובדים לחזור לשולחן המשא ומתן עם הגורמים הרלוונטיים בבנק. "אנו מודעים לחלוטין לקושי בתחושת אי הוודאות, להתארכות הזמן ולחששות מהעתיד לבוא. אנו מאמינים כי שיתוף פעולה של העובדים עם הניסיונות לקבלת אישור להליך מיזוג ייטיב עם הבנק בטווח הארוך ויוכל להביא ברכה לכלל בעלי המניות ולכלל ציבור העובדים", לשון המכתב.