בעלים של קבוצת כדורגל בליגת העל חשוד בעבירות מס ומרמה

בשעות הבוקר נעצרו 8 חשודים לחקירה באזהרה בחשד למעורבות לכאורה בעבירות של קבלת דבר במרמה, קשירת קשר לפשע, עבירות מס, עבירות מע"מ והלבנת הון • אחד החשודים שעוכבו הבוקר הוא אדם העובד בהפעלת המזנונים באצטדיון סמי עופר, החשוד בהעלמת הכנסות מהמזנונים

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

נוכח ראיות לכאורה אשר העלו חשדות לביצוע עבירות פליליות וכלכליות, היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 ויחידת יהלום ברשות המסים פתחו הבוקר (ב') בחקירה גלויה, בתום תקופה במהלכה התבצעה פעילות סמויה.

בשעות הבוקר נעצרו 8 חשודים לחקירה באזהרה בחשד למעורבות לכאורה בעבירות של קבלת דבר במרמה, קשירת קשר לפשע, עבירות מס, עבירות על-פי חוק מע"מ וכן הלבנת הון. בין החשודים גם בעלים של קבוצת כדורגל בליגת העל. 

מדובר בחקירה המנוהלת על-ידי משטרת ישראל בשיתוף רשות המסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ובליווי הפרקליטות.

על-פי החשד, המעורבים, כל אחד על פי חלקו, חברו בצוותא על-מנת לעבור עבירות מס ועבירות הלבנת הון באמצעות חברות לגיטימיות כמסווה לפעילות פלילית.

עם מעצרם של החשודים, נערכים חיפושים בבתיהם ומשרדיהם, וכן מתבצעת אכיפה כלכלית נרחבת. 

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך למקד אכיפה נגד תופעות של פשיעה חמורה, תוך הפעלת כוחות משימה ואמצעים מיוחדים, על-מנת לחשוף עבירות המסכנות את בטחון הציבור ופוגעות בשלומו ולהביא את מבצעי העבירה לדין". 

אחד החשודים שעוכבו הבוקר יחד עם בעלי קבוצת הכדורגל הוא אדם העובד בהפעלת המזנונים באצטדיון סמי עופר, החשוד בהעלמת הכנסות מהמזנונים באצטדיון במסגרת אירועים שונים המתקיימים שם. החשוד האמור עוכב כבר לחקירה לפני כחודש וחצי לאחר מופע הענק של כוכב הזמר הים-תיכוני עומר אדם באצטדיון סמי עופר, אך שוחרר מיד בתום החקירה, והיום בבוקר נעצר שוב. על-פי החשד, בוצעה העלמת הכנסות מאירועי ספורט ותרבות שונים באצטדיון החיפאי. 

עו"ד שרון פישמן מפירמת דורון-טיקוצקי-קנטור-גוטמן ועמית גרוס, המייצגת את החשוד, מסרה: "מרשי נעצר היום לפנות בוקר באופן מפתיע. האיש הוא שכיר המועסק בהפעלת המזנונים באצטדיון סמי עופר. הוא מעולם לא קיבל דבר לידיו, ואין לו שום קשר לעבירות המיוחסות לשאר המעורבים כפי שפורסמו בתקשורת. הוא מכחיש את כל המיוחס לו במסגרת החקירה, ואנו מקווים שהוא ישוחרר בהקדם". 

עדכון: אחר-הצהריים הותרו לפרסום השמות של העצורים: שלמה אטיאס, יד-ימינו של אורי לוזון, נעצר היום במסגרת החקירה להעלמת מס והלבנת כספים. אטיאס נחקר על כך שהיה שותף בקיוסקים בתחנות במגרשי ספורט. מי שזכה במכרז הוא אדם שעל-פי החשד אטיאס הוא שותף שלו, והשניים חשודים כי הלבינו כספים מאחורי הקלעים.

עו"ד שרון נהרי, המייצג את אטיאס, מסר בתגובה: "מרשי מכחיש את החשדות המיוחסים לו. מדובר באיש עסקים שבבעלותו מספר עסקים והוא ספק של מוצרי מזון אשר סיפק מוצרים ואינו שותף".