מילואימניקים? אולי מגיע לכם כסף מביטוח לאומי

הביטוח הלאומי יחזיר 55 מיליון שקל בגין ימי מילואים ב-2013-2017 שלא נדרשו • הכסף יעבור ישירות לחשבונות הבנק של משרתי המילואים

ח``כ חיים כץ / צילום: איל יצהר
ח``כ חיים כץ / צילום: איל יצהר

הביטוח הלאומי יפקיד עד סוף השנה 55 מיליון שקל עבור 170 אלף ימי מילואים שלא שולמו לסטודנטים, מובטלים ועצמאים - כך הודיע שר הרווחה והעבודה חיים כץ.

בביטוח הלאומי נהגו עד כה ליידע את משרתי המילואים על ידי מכתב, אך מעתה יועברו תגמולי המילואים באופן אוטומטי, ישירות אל חשבון האזרחים וללא צורך בהגשת טפסים או הגעה לסניפים.

לפי הודעת כץ, הוא הנחה בחודשים האחרונים את הביטוח הלאומי לקדם פעולות יזומות של מיצוי זכויות לאזרחים במטרה לצמצם את הביורוקרטיה ולשפר את מתן השירות לציבור הרחב. כחלק מפעולות אלו התגלה כי אכן לא שולמו 55 מיליון שקל בגין ימי מילואים בשנים 2013-2017.

ההפקדות יתבצעו בשלוש פעימות: הראשונה, בהיקף של כ-28 מיליון שקל תתבצע כבר בשבוע הבא לחשבונות של משרתי מילואים שהיו סטודנטים או לא עבדו בשנים אלו; השנייה, שתשולם בחודש אוגוסט, תהיה בהיקף של כ-7 מיליון שקל ותשולם לעצמאים ושכירים; השלישית, שתשולם עד לסוף השנה, תהיה לפי הערכות בהיקף של כ-20 מיליון שקל, והיא מיועדת לתשלום למשרתי מילואים שכירים ועצמאיים שלא הגישו כלל תביעה לביטוח הלאומי. לפי הערכות ראשוניות, מדובר בכ-30 אלף ימי מילואים.

מהביטוח הלאומי מסרו כי ישנם כ-5,500 זכאים אשר חשבון הבנק שלהם לא מעודכן בביטוח הלאומי ואליהם תישלח הודעת סמס עם קישור לאתר האינטרנט בו יוכלו לעדכן את חשבון הבנק ובכך לקבל את הכסף ללא צורך בהגשת מסמכים.

שר העבודה והרווחה חיים כץ: "המצב לפיו חוסר ידיעה על זכויות מנוצלת לאי תשלום לאלו שמגיע להם מקוממת. הוצאתי הנחייה ברורה, להעניק לזכאים את מלא התמורה במינימום בירוקרטיה ומקסימום פשטות. מדובר ההנחייה כוללת לכלל האוכלוסיות שאמצא שאינן ממצות זכויות".

מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, מאיר שפיגלר: "כמנכ"ל הביטוח הלאומי אני שואף לכך שאזרחי מדינת ישראל יקבלו את המגיע להם בדין, בפשטות וללא בירוקרטיה. חיילי המילואים הם הבנים והבנות של כולנו ומחובתנו לתת להם את מיטב השירות לו הם זכאים. אנו נמשיך לבחון כיצד ניתן למצות זכויות גם עבור אוכלוסיות נוספות ואני בטוח כי יגיעו בשורות נוספות בקרוב".

מאיר שפיגלר / צילום: שלומי יוסף
 מאיר שפיגלר / צילום: שלומי יוסף