האפליקציות הבסיסיות שטובות יותר מאלה שהגיעו עם הטלפון

בין אם אתם משתמשים בסמארטפון לשיחות בלבד, ובין אם אתם מכורים כבדים - כדאי שתכירו כמה אפליקציות חינמיות שעושות עבודה טובה יותר מהיישומים הבסיסיים והמוכרים

שוק האפליקציות לטלפון גדל בקצב מסחרר: גוגל פליי, למשל, מציעה למשתמשיה לבחור מבין 3.3 מיליון אפליקציות, ואילו באפסטור של אפל יש סך 2.2 מיליון אפליקציות. על אף היותן פופולריות, שתי החנויות הללו אינן היחידות: כיום קיימות למעלה מ-300 חנויות - חלקן של יצרניות טלפונים (דוגמת אלו של סמסונג, או שיאומי - שמחזיקה בנתח של 11% משוק האפליקציות לאנדרואיד בסין), של קמעונאיות מסחר (אמזון) וכן חנויות מקומיות ופרטיות.

אם במהלך 2016 בעלי טלפונים הורידו סך של 149 מיליארד אפליקציות במהלך השנה, הרי שבשנת 2017 דובר על 197 מיליארד ובשנת 2021 צופים שהמספר יעמוד כבר על 352 מיליארד אפליקציות בשנה.

על פי מחקר של אתר הטכנולוגיה טק-קראנץ', מדי יום אנו משתמשים בממוצע בתשע אפליקציות שונות לטלפון, ובמהלך חודש - ב-30. אצל 81% מכלל בעלי הטלפונים החכמים מותקנת פייסבוק, אם כי כדאי לסייג שהרבה טלפונים מגיעים עם מספר אפליקציות פופולריות מותקנות מראש, ופייסבוק ביניהן.

כך או כך, נדמה שלכל אחד יש אפליקציה אהובה לפודקסטים, למדיטציה, לעריכת תמונות ולסטרימינג של מוזיקה. אבל במקרה של אפליקציות בסיסיות, כמו תיבת אימייל, מצלמה, רשתות חברתיות ואפילו אנשי קשר, רובנו מסתפקים באפליקציות הגנריות שמגיעות עם המכשיר. לפיכך, אספנו כמה חלופות לאפליקציות הבסיסיות שמלוות אותנו מדי יום. החלופות המובאות במדריך זה מיועדות למכשירי אנדרואיד, אך עם זאת את חלקן ניתן יהיה למצוא גם במכשירי אייפון.

הפונקציה הכי בסיסית: טלפון ואנשי קשר

1. המינימליסטית: Contacts, Dialer, Phone & Call Block by Simpler

אפליקציית השיחות ואנשי הקשר הזו משלבת בין עיצוב פשוט, לבין מספר גדול של פיצ'רים יעילים. האפליקציה מאפשרת לנקות את רשימת אנשי הקשר ולזהות באופן אוטומטי רישומים כפולים, ותומכת בגיבוי של כל אנשי הקשר למכשיר או יצוא שלהם כמעט לכל אפליקציה שתרצו. נוסף על כך, היא מאפשרת לשלוח הודעות קבוצתיות, לחסום שיחות ולעבור בקלות מחיוג לאנשי קשר לפי מספר טלפון לחיפוש לפי שם.

2. המוגזמת: Drupe

ב-Drupe יש הכול: היא מאפשרת לחסום שיחות, לאחד אנשי קשר כפולים, לקבוע התראות לפי אנשי קשר מסוימים ולהקליט שיחות. נוסף על כך, אם אחד מאנשי הקשר שלכם משתמש אף הוא ב-Drupe, תוכלו לשלוח לו אנימציית GIF בכל פעם שתחייגו אליו.

גלישה באינטרנט: דפדפנים אלטרנטיביים

1. המהיר: Puffin

אין הרבה מה לומר על הדפדפן הזה. מדובר באחד מהדפדפנים הפופולריים, והוא עושה את מה שהוא מבטיח: גלישה מהירה באינטרנט.

2. שומר הפרטיות: Firefox Focus

הדפדפן הוורוד הוא גרסה רשמית מבית מוזילה של הפנדה האדומה המוכרת, אלא שהוא פותח במטרה להתמקד בפרטיות. הדפדפן שוקל 4 מגה בלבד, ואין בו פונקציות כמו אתרים מועדפים או גלישה בחלוניות. במקום זאת, הוא מספק גלישה במצב פרטיות, מונע מאתרים שונים לעקוב אחרי המשתמשים, וכולל אפשרות למחיקת כל היסטוריית הגלישה בלחיצה אחת.

3. מולטיטסקינג והפרעת קשב: Flynx

פלינקס הוא דפדפן יעיל שפותח מתוך הבנה שתוך כדי שימוש בטלפון ותוך כדי גלישה, אנו נתקלים באינספור לינקים מעניינים. פלינקס מאפשר לפתוח אותם כבועה קטנה בצד המסך, ולתת לעמודים להיטען ברקע, עד שתחליטו להכנס אליהם. מי שרגיל לפתוח המון קישורים מהמייל, מהפיד, ומצ'אטים שונים, יכול להיעזר בתוכנה הזאת כדי לא לקפוץ בין אפליקציות באופן בלתי פוסק. הדפדפן מציג מאמרים וטקסטים ארוכים בצורה נוחה לקריאה, ויש לו גם אפשרות לעבור בין מצב יום ומצב לילה.

לעבודה יומיומית: פתקים ורשימות

1. הריאליסטית: FiiNote

פיינוט מנסה לספק חוויה של כתיבה על נייר. יש לה רקע משובץ, והיא מאפשרת לשלב באותה הרשימה הקלדה, ציור וכתיבה ידניים, תוספת של תמונות, וידיאו, והקלטות קוליות. הפתקים מחולקים למחברות לפי נושאים, וכל אחד מהם הוא "עמוד" במחברת. ניתן גם לארגן את הפתקים לפי תגיות, לפי לוח שנה, ולפי תיקיות.

2. המסודרת: Omni Notes

אומני נוטס היא אפליקציית פתקים מסודרת שמציגה את כל הפתקים אחד מתחת לשני, בצורה אחידה. היא מאפשרת למיין אותם לפי קטגוריות ותגיות, ולאחד פתקים. בנוסף, ניתן ליצור רשימות ולצרף תמונות. האפליקציה מציעה גם פיצ'רים של ציור ושרטוט באופן שמספק תוצאה סופית נקייה ומסודרת.

3. האגבית: notin - notes in notification

נוטין, כשמה כן היא: אפליקציה קטנה שמאפשרת ליצור פתק מלשונית ההתראות. אין לה אפשרות לצרף תמונות, ולא ליצור רשימת מורכבות, אבל בכל רגע אפשר לרשום משהו כדי לזכור אותו אחר כך.

קשר עם העולם: רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות הן אולי לא אפליקצייה בסיסית כמו אנשי הקשר, אבל כולנו מבלים בהן זמן ניכר. פרט לאפליקציות הרשמיות, קיימות אפליקציות שונות של צדדים שלישיים, ש"עוטפות" את אתר המובייל של הרשתות ומציעות חלופות שונות.

1. הקלילה: Facebook Lite

האפליקציה של פייסבוק כבדה ומסורבלת, אך יצאה לה חלופה רשמית, פייסבוק לייט. מלבד פייסבוק Live, לא תתגעגעו לאף פיצ'ר מהאפליקציה הרגילה; יתרונה העיקרי הוא בכך שהסרטונים בפיד לא מתחילים באופן אוטומטי, והאנימציות המיותרות נחתכו בעריכה.

2. המשדרגות: Simple Social ו-Metal

לצדה של פייסבוק ישנן אלטרנטיבות לא רשמיות, שמוסיפות מאפיינים משלהן. שתיים מהן, Simple Social ו-Metal, שוקלות יחד פחות מ-20 מגה. לכל אחת ממשק שונה מעט אך שתיהן כוללות מאפיינים זהים לאלו של פייסבוק לייט. נוסף על כך, הן מבטיחות להיפטר מפרסומות, ומאפשרות לשלוט בהתראות לפי נושא, או לפי משתמש. שתיהן גם כוללות אפשרות לוותר על הכחול האיקוני ולבחור צבע שונה לאפליקציה.