בזק | בלעדי

חברת תקשוב תתמודד על רכישת בזק און-ליין מידי בזק

במידה והחברה תזכה במכרז, העסקה תלויה באישור הממונה על הגבלים עסקיים • בשנה האחרונה עברה בזק און-ליין לרווחיות והיא צפויה להימכר תמורת 35 מיליון שקל • חברות נוספות שעשויות להתמודד במכרז הן באבקום וטלאול

דניאל ספיר/ צילום: אוריה תדמור
דניאל ספיר/ צילום: אוריה תדמור

חברת תקשוב, חברת המוקדים הגדולה בישראל, תתמודד על רכישת חברת בזק און ליין מידי קבוצת בזק. הערכות בשוק הן שעיקר ההתעניינות במכרז תגיע מצד חברות מוקדים אחרות, וביניהן באבקום וטלאול.

בזק און-ליין הוקמה כדי לספק שירותי מוקדים לקבוצת בזק, אך בפועל החברה מספקת מעט מאוד שירותים לחברות בקבוצת בזק. כיום היא חברה רווחית לאחר שעברה תהליכי התייעלות בשנתיים האחרונות, אך בעבר בזק סבסדה את פעילותה.  

שווי החברה הרשום בספרי בזק עומד על 35 מיליון שקל, והשאלה היא האם זה יהיה המחיר המינימלי שאותו תדרוש בזק עבור החברה, או שהיא תהיה פתוחה למשא ומתן.

חדר המידע של המכרז עדיין לא נפתח, אך הליך המכירה צפוי להיות קצר ופשוט היות ועבור בזק מדובר בעסקה לא משמעותית מדי, והיא מעוניינת למכור את החברה מפני שפעילותה איננה סינרגטית לפעילות קבוצת בזק.

מכיוון שתקשוב היא חברת המוקדים הגדולה בישראל, עולה השאלה האם הממונה על ההגבלים תאשר מיזוג בין החברות. האישור תלוי במידה רבה בהגדרות השוק: האם היא תכלול את מספר המוקדנים הכולל, האם קיימים חסמי כניסה לשוק, האם השוק כיום הוא ריכוזי וכו'.

בינתיים החברות ממתינות שבזק תפתח את חדר המידע כדי לבחון את מצבה המדויק של בזק און-ליין על מנת שיוכלו להגיש הצעה. 

בזק און-ליין ווואלה הן שתי חברות בקבוצת בזק, שהדירקטוריון מבקש למכור וזאת במסגרת בחינת האסטרטגיה העתידית של הקבוצה, והרצון להתמקד בתחום התקשורת.

בעוד שלגבי בזק און-ליין אין חילוקי דעות שהיא "לא טבעית" לבזק, לגבי וואלה המצב הוא קצת שונה ויש מי שסבור שבהיבטים מסוימים כדאי שתהיה חלק מקבוצת בזק.

בזק און-ליין מעסיקה 1,500 עובדים והיא מנוהלת על ידי איציק בן אליעזר. מטה החברה הועתק לאחרונה מקרית מלאכי לקיבוץ רבדים.