אל-על במקום ה-36 בדוח האיחורים של חברות התעופה

כך עולה מדוח האיחורים שמפרסם אתר FLIGHTSTATS לסיכום חודש יוני 2018 • טיסות אל-על נחתו באיחור ב-38% מהמקרים, כאשר האיחור הממוצע עמד על 54 דקות • TAP הפורטוגלית דורגה אחרונה במקום ה-44 , כש-53% מטיסותיה בחודש יוני נחתו באיחור

אל-על / צילום: סיון פרג'
אל-על / צילום: סיון פרג'

חברת אל-על ונמל התעופה בן-גוריון מככבים בדוח האיחורים שמפרסם אתר FLIGHTSTATS לסיכום חודש יוני 2018. אתר FLIGHTSTATS מרכז את שעות ההמראה והנחיתה של עשרות חברות תעופה במאות נמלי תעופה ברחבי העולם ועל-פי יותר מ-1.2 מיליון טיסות. איחור לפי הדוח מחושב לפי הגעה בטווח של רבע שעה ויותר מהמועד המקורי בו הייתה הטיסה אמורה לנחות (כפי שנקוב על גבי הכרטיס).

לפי הדוח האחרון, מיקומה של אל-על הוא 36 מבין 44 חברות תעופה שנכללו בדוח: טיסות החברה נחתו באיחור ב-38% מהמקרים. משך האיחור הממוצע עמד לפי הדוח על 54 דקות.

חודש יוני, יעידו נוסעי אל-על, היה רצוף באירועים נעימים פחות, החל מביטולי טיסות ועד איחורים של שעות ארוכות שנומקו על-ידי החברה לאור "נסיבות מבצעיות". כך או כך, האירועים הללו באו לידי ביטוי בדוח, והמקום שבו דורגה אל-על הזה מהווה הרעה בדירוג של אל-על בחודשים הקודמים. במילים אחרות, החברה חייבת לפעול במטרה לשפר את מיקומה.

ממוצע העיכוב של טיסות החברות השונות בחודש יוני עמד על 25%, ומשך העיכוב הממוצע של כלל החברות היה בממוצע 57 דקות. מה שיכול לנחם את אל-על שהיא נמצאת בחברה טובה: חברות תעופה נוספות שצריכות להיות מודאגות אפילו יותר ממנה כוללות את TAP הפורטוגלית, שדורגה אחרונה במקום ה-44, כש-53% מטיסותיה בחודש יוני נחתו באיחור. עוד בתחתית הרשימה ממוקמות החברות אתיופיאן איירליינס, ש-41% מטיסותיה נחתו באיחור; ואפילו לופטהנזה, ש-39% מטיסותיה בחודש יוני נחתו באיחור. גם אייר אינדיה מככבת בתחתית עם 44% מטיסותיה שנחתו באיחור בחודש יוני.

מי החברות הדייקניות של החודש? במקום הראשון, והשני מככבות, לא מפתיע, חברות התעופה היפניות: JAL ראשונה ואחריה ANA. כ-13% בלבד מטיסותיהן נחתו באיחור. במקום השלישי קטאר איירוויס שכ-15% מטיסותיה נחתו באיחור, ואחריה בפער קטן המתחרה ממדינות המפרץ, חברת התעופה אמירייטס. במקום החמישי חברת התעופה מדרום אמריקה, שאמורה להתחיל לפעול בקרוב בישראל בטיסות לברזיל - החברה LATAM.

לא תמיד החברות הן שאשמות באיחורים, ולפיכך גם נתוני נמלי התעופה בעולם נבדקים. נמל התעופה בן-גוריון דורג במקום ה-334 מתוך 390 נמלי תעופה שנכללו בבדיקה. 36% מתוך כ-5,800 טיסות שהמריאו בחודש יוני - נחתו באיחור ביעד - משך האיחור הממוצע הוא 48.5 דקות.

אולי ינחם לדעת כי נמלי תעופה "מכובדים" שדורגו במקומות נמוכים יותר כוללים את ורשה, זאגרב, ציריך, ונציה וסטנפורד בלונדון. מבין כלל נמלי התעופה שדורגו, נמל התעופה באי קוסמוי שבתאילנד ונמל התעופה במוסקבה (למרות המונדיאל) היו בראש פסגת הדייקנים לחודש יוני.