אנלייט חתמה על הסכם להקמת חוות הטורבינות הגדולה בארץ

פרויקט חוות טורבינות הרוח בעמק הבכא יוצא לדרך • אנלייט אנרגיה מחזיקה ב-36% מהפרויקט, אותו יקימו מנרב ונקסטקום

פרויקט חוות טורבינות הרוח בעמק הבכא ברמת הגולן יוצא לדרך. חברת אנלייט אנרגיה, הפועלת בתחום האנרגיה הסולארית ואנרגיית הרוח בישראל ובאירופה ומחזיקה 36% מהפרויקט, דיווחה היום (ב') לבורסה כי נחתם הסכם למימון הפרויקט עם קונסרציום מלווים בראשות בנק הפועלים ובשיתוף קבוצות הראל והפניקס, והקמתו, שצפויה להימשך כשנתיים, תתחיל בשבועות הקרובים.

בחודש שעבר קיבל הפרויקט אישור תעריפים מרשות החשמל, ונקבע כי התעריף למכירת החשמל לרשת יעמוד על 35.81 אגורות לקוט"ש - נמוך ביותר משליש מהתעריף הביתי המשולם על ידי הצרכנים הפרטיים לחברת החשמל.

קונסורציום המלווים יממן את הפרויקט במתווה מימון פרויקטלי Non-recourse, בשיעור מינוף של כ-80%. ההלוואה, בהיקף של 525 מיליון שקל, תכלול את תקופת ההקמה (בריבית של 3%-3.5% צמודת מדד) ועוד 18 שנים (בריבית צמודה למדד של 2.3%-2.8%).

את הפרויקט יקימו מנרב ונקסטקום באמצעות חברה ייעודית שהקימו (בבעלות שווה), בעלות של כ-136 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

במסגרת הפרויקט יוקמו 30 טורבינות רוח (מתוצרת ג'נרל אלקטריק) בהספק כולל של 96 מגה וואט - הספק ייצור השקול למלוא צריכת החשמל של כ-40,000 משקי-בית בישראל. הכנסות הפרויקט מתקבולי חשמל צפויות לעמוד על 110-100 מיליון שקל לשנה, למשך תקופת הרישיון (20 שנים). עלות ההקמה הכוללת של הפרויקט מוערכת בכ-660 מיליון שקל.

חוות טורבינות הרוח, הגדולה בישראל עד היום, היא מיזם משותף לאנלייט, חברת אוירם (שתיהן מחזיקות ביחד בחברות אנרגיות קינטיות, המחזיקה 60% מהפרויקט) וד"ר אלי בן דב המחזיק ב-40%.

עד היום העמידה אנלייט 70% מהמימון הכולל שנדרש לפיתוח הפרויקט, לרבות העמדת חלקו של ד"ר בן דב, תחת הסכמי הלוואת בעלים נושאי ריבית, כאשר את ה-30% הנותרים העמידה אוירם. במועד הסגירה הפיננסית תעמיד אנלייט 42% מיתרת ההון העצמי הנדרש בשילוב של הזרמת הון לפרויקט ומתן הלוואות בעלים לשותפיה בפרויקט, אוירם תעמיד 18% ובן דב יעביר את היתרה.

החווה מיועדת לקום בשטחים החקלאיים של 5 קיבוצים ברמת הגולן, באופן אשר יאפשר את המשך הפעילות החקלאית בשטח, במקביל לפעילות הטורבינות.

מניית אנלייט אנרגיה  הגיבה להודעה בחיוב, עלתה היום ב-2% והשלימה התקדמות של קרוב ל40% בשנה האחרונה ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-975 מיליון שקל. מניות החברה, שהייתה עד לאחרונה בשליטת יורוקום תקשורת של שאול אלוביץ', מוחזקות כיום בידי כמה גופים מוסדיים, ביניהם הפניקס, קרן הגידור נוקד קפיטל, פסגות, כלל ביטוח והראל.

את קונסרציום המממנים בהובלת בנק הפועלים יצגו עו"ד יונתן פינקלשטיין ועו"ד ד"ר תני זהבי, שותפים במיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושו"ת . את חברת הפרוייקט יצגו עו"ד מרק פיליפס ועו"ד ערן ווגנר מהרצוג פוקס ונאמן .