המבקר: תפירת תפקיד לגזבר החשוד בעבירות טוהר מידות

דוח המבקר מטיח ביקורת קשה במועצה האזורית מטה בנימין אשר בתחומה 28 יישובים ביהודה ושומרון • בין השאר מזכיר המבקר את תפירת התפקיד המיוחד - ראש אגף הכנסות ונכסים - ב-2015 עבור מי שהועבר מתפקידו כגזבר המועצה, בשל חקירות המשטרה בפרשת ישראל ביתנו

מבקר המדינה יוסף שפירא / צילום: אוריה תדמור
מבקר המדינה יוסף שפירא / צילום: אוריה תדמור

דוח המבקר מטיח ביקורת קשה במועצה האזורית מטה בנימין אשר בתחומה 28 יישובים ביהודה ושומרון. בין השאר מזכיר המבקר את תפירת התפקיד המיוחד - ראש אגף הכנסות ונכסים - ב-2015 עבור מי שהועבר מתפקידו כגזבר המועצה, בשל חקירות המשטרה בפרשת ישראל ביתנו.

באוקטובר 2017, הודה הגזבר לשעבר, במסגרת עסקת טיעון, בעבירות מתן שוחד והלבנת הון וחתם על הסדר טיעון בו עליו לבצע 6 חודשים של עבודות שירות ולשלם קנס.

"ראש המועצה על פי שיקול דעתו העביר את א' מתפקידו כגזבר המועצה והחליטו למנותו למנהל אגף חדש, תפקיד החולש על כספים רבים בתוך הגזברות, כל זאת בידיעה שנגד א' עומדים חשדות כבדים מתחום טוהר המידות. עולה חשש שהמועצה "יצרה" תפקיד חדש עבור א'", קובע המבקר.

בנוסף מצא המבקר אי-סדרים נוספים במכרזים ומינויים של מועצת מטה בנימין. "המועצה ניהלה את המידע על המכרזים בהליך שאינו עולה בקנה אחד עם הנחיות החוק, בתיעוד ושימור תיקי מכרזים באופן חסר ולא מסודר, הפחתת דרישות הסף שנקבעו על ידי משרד הפנים, מכרזים אליהם ניגש רק מועמד אחד או הצעת התפקיד למי שממלא אותו כממלא מקום באופן ממושך", נכתב בדוח.

מבקר המדינה מסכם ואומר שבמועצת מטה בנימין "נתגלו פגמים חמורים במינוי עובדים בכירים במועצה, בחירת מועמדים שמעיון בקורות החיים שלהם עולה כי לא עמדו בתנאי הסף, קביעת תוצאות מכרזים מראש, והתאמת תנאי המכרז למועמדים שחפצו ביקרם ובפרט בתפקיד המיוחד עבור הגזבר שהיה חשוד בעבירות טוהר מידות".