פריצה לזירת הקריפטו בנקור בהיקף של מיליוני דולרים

פלטפורמת המסחר במטבעות קריפטו, שמנוהלת על ידי ארבעת מייסדיה הישראלים, הפסיקה את פעילותה הבוקר בעקבות אירוע שאותו הגדירה כ"פרצת אבטחה" • על פי דיווחים ב-CoinTelegraph, בפריצת האקרים לפלטפורמה נגנבו מטבעות דיגיטליים בשווי של 12 מיליון דולר

אייל הרצוג ממייסדי בנקור / צילום: איל יצהר
אייל הרצוג ממייסדי בנקור / צילום: איל יצהר

פלטפורמת המסחר במטבעות קריפטוגרפיים Bancor הפסיקה את פעילותה הבוקר (ב') בעקבות אירוע שאותו הגדירה כ"פרצת אבטחה" והודיעה כי היא חוקרת אותו. על פי דיווחים ברשתות החברתיות בשעות האחרונות, בפריצת האקרים לפלטפורמת בנקור נגנבו מטבעות דיגיטליים בשווי של 12 מיליון דולר. ואולם נכון לשעה זו, בבנקור לא מדווחים על נזק כספי שנגרם למשתמשי הפלטפורמה.

ביוני 2017 בנקור הצליחה לגייס בהנפקת מטבע קריפטו (ICO) כ-153 מיליון דולר - אחד מגיוסי ה-ICO הגדולים בשנה שעברה. אסימוני הקריפטו של בנקור נקראים Bancor network tokens או בקיצור BNT.

אסימוני BNT נסחרים כיום לפי שער של כ-2.75 דולרים, המשקף להם שווי שוק של כ-140 מיליון דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. מחירו של ה-BNT ירד בחודש יוני בכ-26% והשלים ירידה של 43% מתחילת השנה.

בציוץ בחשבון הטוויטר הרשמי של בנקור, אישרה היום בנקור כי הקפיאה את פעילותה הבוקר בעקבות פרצת האבטחה במערכת, וזאת כדי שתוכל לחקור את האירוע לפני שתמסור דיווח מלא בעניין. על פי הודעת החברה, "אף ארנק של משתמש בנקור לא נפרץ באירוע. עברנו להליך של תחזוקה במערכת, ובקרוב נפרסם דיווח מפורט יותר. אנו מקווים לשוב לפעילות מקוונת בהקדם האפשרי".

נכון לשעה זו, גם עמוד הבית באתר בנקור מציג הודעה דומה, שלפיה "בנקור עושה פעולות תחזוקה ותשוב לפעילות מקוונת בקרוב". כמו כן, בנקור מוסרת בעמוד הבית של האתר למשתמשיה: "בנקור אינה מחזיקה בנכסים שלכם. הארנק שלכם וההחזקות שלכם תמיד בטוחים ונמצאים בהחזקתכם בבלוקצ'יין בכל שעה".

לפי דיווח באתר CoinTelegraph, ההאקרים שפרצו לבנקור סחרו בחלק מאסימוני הקריפטו שגנבו באמצעות שירות המרת המטבעות Changelly. קונסטנטין גלאדיש, מנכ"ל Changelly, אישר לאתר את הפרטים והוסיף כי "לאחר מכן האסימונים הוקפאו על ידי ארגון בנקור בחוזה שלנו. כעת אנו מסייעים באיתור ההחזקות שנגנבו".

מקורות המעורים בפרטי האירוע, מסרו ל-CoinTelegraph כי אסימוני הקריפטו שנגנבו מבנקור כוללים גם אסימוני BNT, שאותם בנקור כאמור הקפיאה, וגם 25 אלף אסימוני את'ריום, ששווים כיום כ-12 מיליון דולר, ועוד 300 אלף אסימוני Pundi X (בשווי כ-1,200 דולר). בבנקור, כאמור, לפי שעה, לא מסרו פרטים על נזקי האירוע.

הסטארט-אפ בנקור, שפיתח את הפלטפורמה, פועל כיום ממשרדים במגדל אמות אטריום ברמת גן ומעסיק כ-50 עובדים. בנקור נוסדה ב-2016 על ידי ארבעה ישראלים: גיא בן־ארצי, מנכ"ל החברה, אחותו גליה בן-ארצי, מנהלת הפיתוח העסקי, אייל הרצוג, מנהל המוצר, ויהודה לוי, מנהל הפיתוח הטכנולוגי בחברה. בנקור פיתחה פלטפורמה להמרת מטבעות קריפטו, שמאפשרת לבעליהם לסחור בהם או להמירם במהירות וללא צורך בגורם נוסף. לדברי החברה, היא יצרה רשת של נזילות למטבעות דיגיטליים.