שטייניץ על רפורמת החשמל: "אין יותר שאלטרים בישראל"

חוק החשמל עבר אמש בכנסת • שטייניץ התייחס גם לעתידה של חברת החשמל: "בשנים הקרובות חברת החשמל תפסיק להשקיע בייצור החשמל, היא תוכל להשקיע סכום גדול פי שלושה בהולכת החשמל"

יובל שטייניץ / צילום: שלומי יוסף
יובל שטייניץ / צילום: שלומי יוסף

"הלילה ב-1:30 לפנות בוקר נפל דבר בישראל, כאשר חוק החשמל עבר בכנסת", כך אמר הבוקר (ג') שר האנרגיה יובל שטייניץ בוועידה השנתית לתשתיות של חברת מידע כנסים בהתייחסו לחוק החשמל שעברה הלילה בכנסת.

"במשך 70 שנה מדינת ישראל סבלה מאותו כוח שכינו אותו 'היד על השלטר': כל יצור החשמל היה מרוכז בידי ועד עובדים אחד שיכול היה להוריד את השלטר. שאין חשמל אי אפשר לחיות: אין מים, אין בתי חולים, צה"ל לא יכול לתפקד וכדומה. והלילה אחרי 22 שנה עשינו רפורמה גדולה במסגרתה הדבר החשוב ביותר שהשגנו זה שאין יותר שאלטרים במדינת ישראל: אין יותר מתג, הנהלה, ועד או הסתדרות שיכולים לאיים בשיבוש חשמל במדינת ישראל".

השר התייחס לגבי האפשרות שהרפורמה אכן תעבור: "אנחנו מעגנים את הרפורמה בשני אופנים. ראשית לכל בחקיקה. חוק הוא דבר יותר חזק מהסכמים כמו שיש בתע"ש והנמלים. והעוגן השני ברפורמה הוא אבני דרך. הרפורמה שהעברנו הלילה היא הרפורמה הראשונה שבה כל מה שעובדים מקבלים ויקבלו מותנה בביצוע הרפורמה מבחינת 'לא יתנו, לא יקבלו' - אם הרפורמה לא תעבור הרי שהעובדים יהיו הנפגעים ראשונים".

השר שטייניץ התייחס גם לעתידה ותפקידה של חברת החשמל: "בשנים הקרובות חברת החשמל תפסיק להשקיע בייצור החשמל, היא תוכל להשקיע סכום גדול פי שלושה בהולכת החשמל: מה שיובל לכניסה של אנרגיות מתחדשות וגם כניסה של מיקרו וייצור החשמל ברוב המדיניות המפתחות".