חברת קומפאס של אורי אלון רוכשת את חברת הנדל"ן פארגון

קומפאס מפעילה פלטפורמה טכנולוגית למשתמשים ולסוכני נדל"ן הגיעה לנתח שוק של 20% ב-20 ערים בארה"ב • פארגון היא חברת הנדל"ן הגדולה ביותר איזור מפרץ סן פרנסיסקו

אורי אלון / צילום: באדיבות Compass
אורי אלון / צילום: באדיבות Compass

חברת טכנולוגיית הנדל"ן קומפאס (Compass) מרחיבה את אחיזתה בשוק הנדל"ן האמריקאי עם רכישת סוכנות הנדל"ן Paragon מסן פרנסיסקו, מארבע הגדולות באיזור. היקף המכירות של פארגון, בעלת 225 סוכני נדל"ן, הגיע ל-2.3 מיליארד דולר ב-2017. החברה המשולבת תעסיק 500 סוכני נדל"ן והיקף הכנסותיה יהיה 4.5 מיליארד דולר, מה שממקם אותה כגדולה ביותר באיזור המפרץ שסביב סן פרנסיסקו.

קומפאס, שהוקמה על ידי ד"ר אורי אלון, מפעילה פלטפורמה טכנולוגית שמאפשרת למשתמשים ולסוכנים לקבל החלטות מושכלות בתחום הנדל"ן. בדצמבר 2017 גייסה החברה 450 מיליון דולר מקרן סופטבנק היפנית, לפי שווי של 2.2 מיליארד דולר. בין המשקיעים הנוספים: קרן פידיליטי השקעות Fidelity Investments, Wellington Management, Institutional Venture Partners (IVP), Thrive Capital, 406 Ventures וכן קרן ההון סיכון Founders Fund המנוהלת על ידי פיטר ת'יל, מהמשקיעים הראשונים של פייסבוק וממייסדי PayPal.

מחירי הנדל"ן באיזור סן פרנסיסקו ממשיכים לגאות בעיקר על רקע הצמיחה המטורפת בהכנסות חברות ההייטק בעמק הסיליקון והגידול במשכורות העובדים. מחירו הממוצע של בית באיזור סן פרנסיקו מגיע ל-1.62 מיליון דולר, גידול של 205 אלף דולר מאז תחילת 2018. בענף מייחסים את הזינוק במחירים בין השאר לכניסה של סופטבנק, באמצעות קרן ויז'ן פאנד בעלת ההון של 100 מיליארד דולר, שרוכשת חברות בעמק הסיליקון בו אחר זו, וכן לצמיחה הפנומנלית שמפגינות חברות פייסבוק, אפל ואלפאבית.

בוב דדורקה, מבעלי פארגון, אמר כי השוק באיזור סן פרנסיקו היה תמיד תחרותי ואולם כעת הוא מקבל גם אופי בינלאומי ומבוסס טכנולוגיה ולכן השיתוף עם קומפאס יתן את המענה הנכון לדרישות השוק ויאפשר לחברה לשמור על הובלה.

קומפאס גדלה בחודשים האחרונים באופן משמעותי על ידי רכישה אגרסיבית של סוכנויות נדל"ן בארה"ב, בזכות ההשקעה של סופטבנק. החברה הגיעה לנתח שוק של 20% ב-20 ערים בארה"ב. קומפאס הודיעה על כוונה לפתוח השנה 70 משרדים חדשים. ערים מרכזיות בהן פועלת כיום קומפאס הן, לדוגמה, ניו יורק, לוס אנג'לס, שיקגו, בוסטון, סיאטל, וושינגטון די.סי, דאלאס, פילדלפיה ומיאמי.

לפי הערכות צפויה קומפאס להכפיל את המכירות שלה בשנת 2018, זו השנה השלישית ברציפות. בחודש מרץ השנה פירסם אתר Real Trends האמריקאי דירוג לפיו קומפאס היא סוכנות הנדל"ן השישית בגודלה בארה"ב עם מחזור מכירות של 14 מיליארד דולר בשנת 2017 לעומת 7 מיליארד דולר ב-2016, גידול של 96%.

אורי אלון, יו"ר קומפאס, אמר: "ככל שהטכנולוגיה שלנו מגיעה ליותר אזורים בארצות הברית, כך ההשפעה שלה גדלה. לאחר הרכישה של Paragon , הטכנולוגיה שלנו תהיה המובילה ברחבי סן פרנסיסקו והסיליקון ואלי, אזורים בעלי חשיבות אסטרטגית לקומפאס, מה שיסייע לנו להרחיב את פעילותנו לכל עיר גדולה בארה"ב בזמן קצר יותר. מדובר בשלבים חשובים בדרך להתרחבות הגלובלית של הטכנולוגיה של קומפאס".