"רק כיבוש מחודש של הרצועה יביא שקט וביטחון לדרום"

כך צייץ בצלאל סמוטריץ' אמש • ישראל דרשה שהשלכת עפיפוני האש לשדות עוטף עזה תיכלל בהסכם הפסקת האש, ותגובת חמאס לכך לא היתה ברורה • ישראל וחמאס נכנסו ללילה שני של לחימה למרות הדיווחים על הפסקת אש • נתניהו מסר: "צה"ל הנחית על חמאס את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן ואנחנו נגביר את העוצמה של ההתקפות שלנו ככל שיידרש"

במהלך הלילה (א'), הרבה אחרי חצות, דיווח דובר צה"ל על ירי מרגמה מתוך שטח רצועת עזה לכיוון המועצה האזורית אשכול. צה״ל תקף את משגרי הפצצות. ישראל ועזה נכנסו לתוך לילה שני של לחימה. בעוד אבו מאזן שוהה ברוסיה וצופה במשחקי המונדיאל, שלטון החמאס בעזה אמור היה להפסיק את הירי לתוך ישראל בתנאי שישראל תפסיק את התקיפות מן האוויר.

אנשי המודיעין המצרי וניקולאי מלדנוב, שליח מזכ"ל האו"ם למזרח התיכון פעלו במהלך כל השבת כדי להגיע להסכמה בין הצדדים, אך ישראל דרשה שהשלכת עפיפוני האש לשדות עוטף עזה תיכלל בהסכם הפסקת האש, ותגובת חמאס לכך לא הייתה ברורה.

מעט לפני חצות פרסם שר החינוך וחבר הקבינט נפתלי בנט הודעה האומרת כי "הנוסחה לפיה לאחר חודשיים של שריפות ומאות רקטות על תושבי עוטף עזה, חמאס מכתיב לנו את הפסקת האש היא שגיאה חמורה".

בנט ציין כי מבחינתו "הבלגה מולידה הסלמה. מי שמבליג על הפרת ריבונותנו ונמנע מפעולה יסודית, גוזר עלינו מלחמת התשה מתמשכת. ‏יש להורות לצה״ל לפעול בעוצמה, בתחכום וביסודיות".

הציוץ של בנט / צילום מסך מטוויטר
 הציוץ של בנט / צילום מסך מטוויטר

בבית היהודי נוקטים קו מילטינטי יותר מאשר הליכוד וישראל ביתנו וגם ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ כתב אתמול בלילה בטוויטר: "גם הלילה אני כמובן בעד להסלים באופן לא פרופורציונלי את התגובות נגד החמאס. לנתק חשמל ואינטרנט, לחסל בכירים יותר ופחות, ולהפגיז כדי לגרום נזק רב, אבל הלילה ברור לי שזה לא מה שיפתור את הבעיה. רק כיבוש מחודש של הרצועה כדי להישאר והקמת התיישבות מפוארת מחדש יביאו שקט וביטחון לדרום".

היום (א׳) צפוי הקבינט בטחוני מדיני להתכנס כדי לדון בתכניות הלאה. במהלך השבת עודכנו השרים באמצעות הטלפון. בצאת השבת פרסם ראש הממשלה נתניהו הודעה לפיה "בהתייעצות עם שר הביטחון, הרמטכ"ל והצמרת הביטחונית של מדינת ישראל החלטנו על פעולה עוצמתית נגד הטרור של חמאס. צה"ל הנחית על חמאס את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן ואנחנו נגביר את העוצמה של ההתקפות שלנו ככל שיידרש" נאמר.

אולם כאמור, במקביל לפרסום ההודעה הזו, נערכו בכל העת מגעים עם החמאס, באמצעות מצרים בניסיון להגיע להפסקת אש.

היום יגיעו יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין וסגניו לצפות במשחק המונדיאל במועצה האזורית אשכול. אדלשטיין פרסם אתמול בלילה הודעה האומרת "בעת פעילות צבאית מאומצת - אסור לשכוח את העורף. עלינו, כמי שמייצגים את כל חלקי העם, להביע סולידריות בשעה שבה כוחות הביטחון פועלים ללא הרף למנוע מאויבנו לפגוע בנו".