נתניהו: לא תהיה הפסקת אש בלי עצירת טרור העפיפונים

רה"מ: צה"ל הנחית על חמאס את המכה הקשה ביותר מאז 'צוק איתן'. אני מקווה שהם קלטו את המסר; אם לא, הם יקלטו אותו בהמשך" • בנט: "שיהיה ברור: הפסקת אש בלי הפסקת טרור האש זו לא הרתעה - זו כניעה"

בנימין נתניהו / צילום: shutterstock
בנימין נתניהו / צילום: shutterstock

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה כי הוא שוחח אתמול עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, וזאת לקראת פסגת טראמפ-פוטין שתיערך מחר (ב') בהלסינקי, פינלנד. "דנו בסוגיות ביטחוניות ומדיניות לאור ההתפתחויות באזור, כמובן בראש ובראשונה על סוריה ואיראן", אמר נתניהו. הוא לא ציין אם נושא הפעילות הצבאית של ישראל אל מול עזה נידון בשיחה.

באשר להתפתחות בדרום אמר נתניהו: "שמעתי שאומרים שישראל הסכימה להפסקת אש שתאפשר את המשך טרור האש של העפיפונים והבלונים - זה לא נכון. איננו מוכנים לקבל שום התקפות נגדנו, ונגיב בהתאם".

"במהלך השבת פגענו בחמאס באופן משמעותי וקשה. המדיניות שלנו ברורה - מי שפוגע בנו - אנו פוגעים בו ובעוצמה רבה. זה מה שעשינו אתמול. צה"ל הנחית על חמאס את המכה הקשה ביותר מאז 'צוק איתן'. אני מקווה שהם קלטו את המסר; אם לא, הם יקלטו אותו בהמשך".

לפני שהחלה ישיבת הממשלה פרסם שר החינוך, נפתלי בנט, הודעה לפיה שרי הבית היהודי - בנט ואיילת שקד - לא יתמכו בהחלטה על הפסקת אש בלי עצירת טרור האש. "זו כניעה", אמר בנט. "משך 3 חודשים אנחנו עדים לטרור אש של כ-1,000 בלוני נפץ ותבערה על תושבי עוטף עזה. רק בימים האחרונים תושבי הדרום ספגו כ-200 רקטות. בתזמון שנוח לו חמאס מכתיב שעכשיו תהיה הפסקת אש. שיהיה ברור: הפסקת אש בלי הפסקת טרור האש זו לא הרתעה - זו כניעה".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיע גם הוא לישיבת הממשלה ופרסם הודעה קצרה עם כניסתו: "חשוב להדגיש שאין שום כוונה להכיל לא רקטות ולא עפיפונים ולא כטב"מים ולא שום דבר. בסך-הכול חמאס ספג מכה קשה, הושמדו מנהרות התקפיות, הושמדו אתרי ייצור ואתרי אחסון של חימושים. מבחינת מדינת ישראל, 90% מהרקטות נפלו בשטח פתוח, או שמערכות כיפת ברזל הצליחו ליירט אותן. יחד עם זאת, אותן רקטות שכן פגעו בשטח ישראל וגם אותן אזעקות ואנשים שרצים לממ"דים או למקלטים - גם זו מציאות בלתי סבירה, ואנחנו לא מתכוונים להשלים איתה. אני מקווה שבחמאס יסיקו מסקנות, ואם לא יסיקו, הם יצטרכו לשלם מחיר כבד" אמר ליברמן.

הקבינט הביטחוני-מדיני אמור להתכנס היום בהמשך הבוקר כדי לדון בדרכי הפעולה הלאה.

יצוין כי ההודעה האחרונה על שיגורים מתוך עזה אל שטח ישראל נמסרו ב-2 לפנות בוקר, ומאז לא נמשך הירי.