עובדי שופרסל לאלשטיין: תן פיצוי בגין הרווחים ממכירת המניות

פחות מחודש לאחר שאדוארדו אלשטיין ויתר על השליטה בשופרסל, כשמכר חלק ניכר מהחזקתה של דסק"ש ברשת הקמעונאות, יוצא ועד עובדי הרשת במהלך שנועד לשתף את העובדים ברווחים • הוועד אף שכר את שירותיו של פרופ' ירון זליכה כיועץ מיוחד לניהול מו"מ עם בעלי השליטה

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

פחות מחודש לאחר שאדוארדו אלשטיין ויתר על השליטה בשופרסל, כשמכר חלק ניכר מהחזקתה של דסק"ש ברשת הקמעונאות, יוצא ועד עובדי הרשת במהלך שנועד, לדבריו, "לשתף את העובדים ברווחים".

ועד עובדי שופרסל שוכר את שירותיו של פרופ' ירון זליכה כיועץ מיוחד לניהול משא-ומתן עם בעלי השליטה והנהלת החברה לגבי פיצוי העובדים ומענק מכירה במסגרת מכירת השליטה שבוצעה לאחרונה על-ידי קבוצת אי.די.בי.

בוועד עובדי שופרסל, בראשות אריאלה סיסו, טוענים היום (א') כי "כמקובל במכירות שליטה שנעשו בחברות בשנים האחרונות, אנו עומדים על כך כי עובדי החברה ישותפו אף הם ברווחים שנוצרו מהמכירה, רווח שהוא פרי תרומתם של העובדים לרווחיות החברה, השתתפותם בתוכניות התייעלות בשנים האחרונות לאחר המשבר שחוותה החברה ושיתוף-הפעולה המלא של ועד העובדים והשקט התעשייתי שנתנו העובדים להנהלה על-מנת לצאת מהמשבר שאירע לפני מספר שנים והביא את החברה לרווחיות אדירה".

חברת ההחזקות דיסקונט השקעות, שנמצאת בשליטת אדוארדו אלשטיין, מי שהייתה עד לאחרונה בעלת השליטה בשופרסל, ויתרה לפני פחות מחודש על השליטה ברשת הקמעונאות הגדולה בישראל, כשמכרה 16.5% ממניות החברה שהיו בידיה. בכך הפכה לשופרסל לחברה ללא בעל שליטה. מבחינת דסק"ש, מדובר בעסקה מוצלחת במסגרתה מומשו המניות לאחר עליות של כ-200% ב-3 שנים, כשבנוסף הוויתור על השליטה יכול להניב למוכרת רווחי הון ניכרים.

שופרסל , שנסחרת לפי שווי של יותר מ-5.2 מיליארד שקל, עדיין מהווה חלק משמעותי מההחזקות של דסק"ש , שעדיין מחזיקה ב-33.6% ממניות הרשת. אלשטיין השתלט על שופרסל כחלק מעסקת אי.די.בי, במהלכה רכש בתחילה יחד עם מוטי בן-משה את הקונצרן שקרס תחת ידיהם של בעלי השליטה הקודמים, נוחי דנקנר, משפחת מנור ומשפחת לבנת. כעבור זמן מה רכש אלשטיין החוצה את שותפו בן-משה, לאחר שהתגלעו ביניהם ויכוחים. נציין כי אלשטיין נכנס לשותפות עם דנקנר לאי.די.בי גם קודם לקריסתה, וזאת דרך החברה האם הפרטית גנדן של נוחי דנקנר.

בשנים האחרונות ביססה שופרסל את מעמדה כחברת הקמעונאות המובילה בישראל, וזאת תחת המנכ"ל איציק אברכהן והיו"ר ישראל ברמן.

משופרסל נמסר: "הנושא מצוי ביו יו"ר ועד העובדים של שופרסל לבין בעל השליטה לשעבר בחברה".