פנינסולה תממן את חברת הקנאביס בזלת ב-30 מיליון ש'

הקרן שהוקמה בתמיכת המדינה כדי להשקיע בעסקים קטנים ובינוניים, וכעת היא משקיעה עשרות מיליונים באחת החברות הוותיקות בתחום הקנאביס הרפואי • אורי פז, שותף מנהל בקרן פנינסולה: "מאמינים כי החברה תונפק בשווי גבוה בשנים הקרובות"

קנאביס רפואי / צילום: שאטרסטוק
קנאביס רפואי / צילום: שאטרסטוק

קרן פנינסולה, קרן השקעות בחברות קטנות ובינוניות בתמיכת המדינה, הודיעה כי תעניק מימון בהיקף של 30 מיליון שקל בחברת הקנאביס בזלת פארמה. המימון ינתן כהלוואה עם אופציה למניות.

בזלת היא אחד השמות הפחות מוכרים בתחום הקנאביס, אך היא אחת החברות הותיקות בתחום. לפני שנכנסה לתוקפה באפריל הרפורמה למכירת קנאביס דרך בתי המרקחת, בזלת הייתה אחראית לעיבוד הקנאביס (בעיקר לתצורת שמן) עבור ארבעה מתוך שמונה המגדלים שפעלו בשוק. בזלת היא גם המפיצה של המוצר עבור החברות הללו, כלומר נמצאת בקשר עם כ-40% מהלקוחות בשוק הישראלי, כלומר כ-30 אלף לקוחות.

כעת, כאשר בהדרגה נכנסת לתוקפה רפורמת הקנאביס בישראל, תתקיים הפרדה ברורה יותר בין מגדל, מעבד, מפיץ ומשווק הקנאביס, ועל כל השלבים יושת פיקוח צמוד יותר. בזלת ייצרה עד כה את הקנאביס שלה במפעל שאינו עומד בתקנים החדשים של משרד הבריאות תחת הרפורמה, אולם בשנתיים האחרונות הקימה מפעל חדש בהשקעה שהגיעה עד כה ל-10 מיליון שקל, והיא מקווה לקבל אישור למפעל זה בשבועות הקרובים. אם וכאשר יותר ייצוא קנאביס מישראל, אישור זה של המפעל יהיה רלוונטי גם לעיבוד מוצרים לייצוא.

קרן פנינסולה, היא כאמור אחת משתי קרנות שיזם משרד הכלכלה לתמיכה בעסקים קטנים ובינוניים בסוף שנת 2016, והיא מתמקדת בעסקים בינוניים עם מחזור של 10-130 מיליון שקל בשנה. המשקיעים בקרן כוללים את בית ההשקעות מיטב דש, אלטשולר שחם, איילון ביטוח, קופות הגמל של האחים והאחיות, האוניברסיטאות בן גוריון והעברית, וכן את משקיע העוגן - מדינת ישראל.

הקרן, שגייסה כ-450 מיליון שקל להשקעה בעסקים קטנים ובינוניים, היא שותפות בין מנכ"ל בנק ירושלים לשעבר אורי פז, מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר צבי זיו, מיכה אבני, מייסד חברת האשראי החוץ-בנקאי פנינסולה, ואייל ליאור, המשנה למנכ"ל פנינסולה.

אורי פז, היום שותף מנהל בקרן פנינסולה, מסר: "לאחר שהשקענו כ-10 מילון שקל להקמת מפעל חדשני לבזלת, החלטנו להעמיד השקעה נוספת של עוד 20 מיליון שקל, לטובת צמיחה מואצת של החברה. בניגוד לחברות דומות שמנסות להיכנס לענף אך אינן מבוססות מוצר, פיתוח והבנה טכנולוגית-רפואית, בזלת ניצבת עם שתי רגליים בטוחות ומקצועיות בשוק הקנאביס הישראלי. אנו מעריכים כי החברה תונפק בשנים הקרובות בשווי גבוה".

מאז החלת הרפורמה משווקים בבתי המרקחת המוצרים של חברת BOL, אשר מגדלת מעבדת ומשווקת קנאיבס לבתי המרקחת, וחברת פנאקסיה אשר רוכשת את הקנאביס מחברת שיח, ומשווקת אותם באמצעות רפא ובאמצעות חברת קאן10. בזלת עשויה להיות המשתתפת הבאה בשוק זה, במקביל לכך שהיא ממשיכה למכור ישירות ללקוחות הקצה בשיטה הישנה עד שתושלם הרפורמה.

"ההשקעה של הקרן מהווה איתות חיובי לשוק ההון בישראל, בכך שגם בתחום בו שוררת רגולציה כבדה ניתן לצמוח ולהתחדש. במקרה שלנו - להקים מפעל שיענה על צרכיהם של עשרות אלפי מטופלים תוך מתן פתרון ייצור אידיאלי ומקצועי לסביבה ולצרכן הסופי". אומר מאיר אריאל, מנכ"ל בזלת פארמה.

"החלום שלנו הוא להמשיך להוביל את קדמת הפיתוח הטכנולוגי שמאפשר לנו לעבד, תוך דיוק מקסימלי בהרכבים של כל מוצר, מאות טונות של חומרי גלם בשנה, לכדי מוצר סופי", מוסיף אריאל, "אנו מאמינים שהאופן בו הרגולציה מתנהלת כעת הוא האופן הנכון - שוק הקנאביס צריך להיות מווסת ולהתנהל תחת פיקוח מתאים".