יום האימוג'י הבינ"ל: 70 אימוג'ים חדשים לאפל, משחק AI לגוגל

מדובר בכ-70 אימוג'ים חדשים שהחברה תשיק בהמשך השנה במערכת ההפעלה iOS ויהיו זמינים במכשירי אייפון, אייפד, מחשבי מק ושעוני אפל • בין האימוג'ים החדשים יהיו דמויות ג'ינג'יות, מתולתלות, בעלות שיער אפור ואף קירחות

האימוג'ים החדשים של אפל / קרדיט: אתר אפל
האימוג'ים החדשים של אפל / קרדיט: אתר אפל

היום מצויין "יום האימוג'י הבינלאומי", ולכבוד האירוע אפל פרסמה פרטים על מעל 70 אימוג'ים חדשים שהיא תשיק בהמשך השנה במערכת ההפעלה iOS ויהיו זמינים במכשירי אייפון, אייפד, מחשבי מק ושעוני אפל. בין האימוג'ים החדשים, אפל ציינה כי יהיו דמויות ג'ינג'יות, מתולתלות, בעלות שיער אפור ואף קירחות.

בנוסף, משתמשי אפל יקבלו אימוג'ים של חיות נוספות כמו קנגורו, תוכי וטווס, מאכלים כמו חסה, מנגו וקאפקייק. החברה כתבה בבלוג הרשמי שלה גם כי תציג אימוג'י של גיבור-על (זכר ונקבה כמובן), סמל האינסוף, פרצופים חדשים כמו "פרצוף מתחנן ופרצוף חוגג" ואפילו אימוג'י מיוחד נגד עין הרע.

גיבורי על, אינסוף ואפילו אימוג'י נגד עין הרע / התמונה באדיבות APPLE.com
 גיבורי על, אינסוף ואפילו אימוג'י נגד עין הרע / התמונה באדיבות APPLE.com

אפל לא סיפקה תאריך מדויק בו האימוג'ים יהיו זמינים למשתמשים, אלא רק הצהירה שיגיעו כחלק מעדכון למערכת ההפעלה iOS 12 לאחר שזו תשוחרר.

יום האימוג'י הבינלאומי מצוין ברשתות החברתיות טוויטר, אינסטגרם ופייסבוק בתוספת ההאשטאג #WorldEmojiDay. מדובר ברעיון של ממציא אנציקלופדיית האימוג'י, ג'רמי בורג', שהשיק את היום המיוחד עוד ב-2014. את הרעיון הוא קיבל מאימוג'י "לוח השנה" של אפל שהציג את התאריך 17 ביולי, בשנת 2016 גם גוגל שינתה את תצורת אימוג'י לוח השנה שלה על מנת שהוא יציג את התאריך החגיגי. כשנה לאחר השקתו ,היום הבינלאומי הפך כבר לכר פורה לפרסומים משעשעים שונים והשקות למיניהן. 

לכבוד היום אף שוחרר המנון מאת היוצר ג'ונת'ן מאן, ומתקיימת תחרות בשם "פרסי האימוג'י הבינלאומיים", בה יוכרזו בין היתר האימוג'י החדש הטוב ביותר, האימוג'י המצופה ביותר והאימוג'י שמייצג את 2018 בצורה הטובה ביותר. לתחרות ניתן להצביע כאן עד לשעה 21:00 לפי שעון ישראל, בה ההצבעה תיסגר. הזוכים יוכרזו בשעה 22:20.

גוגל לקחה את היום לשלב הבא ופרסמה משחק מציאות רבודה מיוחד - "מיצאו את המטמון" - כשהמטמון הוא אימוג'יז. המשחק עובד בדפדפן של הטלפון החכם ומשלב את פונקציות המצלמה.

בפייסבוק עשו ניתוח של האימוג'יז המשומשים ביותר בשנה האחרונה במסנג'ר ובאפליקציה עצמה וגילו בין השאר שמשתמשי העולם מפיצים פי שתיים יותר אהבה מבשנה שעברה עם שימוש כפול באימוג'י הלב בהשוואה.

אינפוגרפיקה חגיגית ליום האימוג'י הבינ"ל / באדיבות פייסבוק
 אינפוגרפיקה חגיגית ליום האימוג'י הבינ"ל / באדיבות פייסבוק