האיש העשיר בהיסטוריה: ג'ף בזוס שווה מעל 150 מיליארד דולר

מנכ"ל אמזון הפך אתמול לאיש העשיר ביותר בהיסטוריה המודרנית, כך לפי אינדקס המיליארדרים של בלומברג • שוויו? מעל 150 מיליארד דולר

ג'ף בזוס / צילום: רויטרס
ג'ף בזוס / צילום: רויטרס

ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון, הפך לאיש העשיר ביותר בהיסטוריה המודרנית. לפי אינדקס המיליארדרים של בלומברג, שוויו עולה על 150 מיליארד דולר, ועובר ב-55 מיליארד דולר את ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, שנמצא במקום השני במדד עשירי העולם.

שוויו של בזוס טיפס השנה ב-52 מיליארד דולר, יותר מכל הונו של מנכ"ל עליבאבא ג'ק מא, האדם העשיר באסיה, והוא מתקרב להונה של השושלת העשירה בעולם, משפחת וולטון, שמוערך ב-151.5 מיליארד דולר.

בזוס עבר גם את שוויו של גייטס בשיאו, מאה מיליארד דולר ב-1999 - סכום ששווה היום ל-149 מיליארד דולר. בזוס הוא כעת האיש העשיר בעולם מאז 1982 לפחות, השנה בה עיתון פורבס פרסם לראשונה את מדד עשירי העולם.

אלא שגייטס היה שווה היום יותר מבזוס, לולא פעילותו הפילנתרופית הרבה שצמצמה את הונו האישי. גייטס תרם 700 מיליון מניות של מיקרוסופט, ו-2.9 מיליארד דולר נוספים מאז 1999. בזוס מתמודד עם ביקורת על כך שהוא לא תורם מספיק, בניגוד לגייטס ולמארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, שנחשבים לשניים מהפילנתרופים הגדולים בארה"ב. הוא גם לא חתם על ההתחייבות לתרום חצי מהונו למטרות צדקה, עליה חתמו מיליארדרים רבים אחרים, ביניהם וורן באפט, גייטס וצוקרברג.

במקביל להגעה של הונו של בזוס לשיא, עובדי המחסנים של אמזון בגרמניה, ספרד ופולין שבתו במחאה נגד תנאי ההעסקה שלהם והמשכורות הנמוכות.