IBM תובעת 167 מיליון דולר מגרופון בגין הפרת פטנטים

ענקית המחשוב טוענת כי גרופון השתמשה בפטנטים שלה בתחום טכנולוגיית האי-קומרס ללא רשותה: "הילד החדש בשכונה מסרב לקחת אחריות על השימוש בהמצאות שלנו" • עורך הדין של גרופון: "IBM לא המציאה את האינטרנט"

גרופון GROUPON / צילום: איל יצהר
גרופון GROUPON / צילום: איל יצהר

חברת IBM תובעת את גרופון על סך 167 מיליון דולר, מאחר שלדבריה החברה השתמשה בפטנטים שלה בתחום טכנולוגיית האי-קומרס ללא רשותה. לדבריה, חברות הענק אמזון, פייסבוק וגוגל קיבלו רישיון להשתמש בפטנטים של IBM תמורת בין 20-50 מיליון דולר מכל חברה. התביעה הוגשה נגד גרופון העולמית ואינה נוגעת לגרופון ישראל, שהיא כיום חברה נפרדת.

"רוב החברות הגדולות קיבלו רישיונות על-מנת להשתמש בפטנטים האלה", אמר עורך הדין של IBM, ג'ון דסמרייס, לחבר מושבעים בבית משפט פדרלי בדאלוור. "גרופון לא קנו את הרישיון. הילד החדש בשכונה מסרב לקחת אחריות על השימוש בהמצאות האלה".

עורך הדין של גרופון, דיוויד הדן, טען כי IBM מגזימה וטוענת לבעלות על אבני בניין של האינטרנט. "שאלת מפתח עבורכם בתיק הזה היא האם הפטנטים האלה מכסים את כל הרשת", הוא אמר למושבעים. "הם לא, מכיוון ש-IBM לא המציאה את האינטרנט".

במהלך המשפט, שיימשך שבועיים, בכיר ב-IBM צפוי להעיד על עסקאות עם חברות טכנולוגיה כמו אמזון וגוגל למתן רישיון לשימוש בפטנטים. בכך, תינתן הצצה נדירה לדרך בה IBM מייצרת הכנסות מהפטנטים שלה. החברה משקיעה בכבדות במחקר ופיתוח והוציאה ב-25 השנים האחרונות יותר פטנטים בארה"ב מכל חברה אחרת.