כיל מבקשת להעניק בונוסים לאשר גרינבאום וליוחנן לוקר

לגרינבאום, שכיהן כמ"מ מנכ"ל ופרש באחרונה, מבקשת החברה להעניק בונוס כולל של כ-3 מיליון שקל • וגם: רון לאודר מגדיל החזקותיו בפלואנס

בחברת הדשנים כיל מבקשים את אישור בעלי המניות שלה לשלם בונוסים מיוחדים לאשר גרינבאום, שכיהן כמ"מ מנכ"ל ופרש באחרונה (הוחלף על ידי רביב צולר לפני כחודשיים) וליו"ר החברה, יוחנן לוקר. כיל זימנה אסיפת בעלי מניות ל-20 באוגוסט.

לגרינבאום מבקשת (לפי המלצות הוועדה למתן מענקים ופיצויים של הדירקטוריון) החברה לשלם בונוס של כ-1.2 מיליון שקל עבור שנת 2017 ובנוסף בונוס מיוחד בגובה של כ-1.8 מיליון שקל. גרינבאום, נזכיר, חזר לכיל בספטמבר 2016 לאחר שכבר יצא לפנסיה (כיהן בתפקידים שונים בחברה עד לפרישתו) וכיהן בתפקיד ממלא מקום המנכ"ל עד אמצע חודש מאי השנה לאחר שהמנכ"ל הקודם של החברה, סטפן בורגס, נאלץ להתפטר בפתאומיות.

בכיל מציינים, בין השאר, כי "אשר גרינבאום התבקש על ידי החברה לחזור לעבודה ולכהן בתפקיד המנכ"ל בתקופה מאוד קשה ומאתגרת. כמנכ"ל החברה הוא הוביל מהלכי התייעלות גדולים, ביצע מחיקות גדולות, צמצם את חובות החברה וניהל את הסיכונים היטב".

עבור היו"ר לוקר (מכהן כיושב ראש פעיל) מבקשים בכיל מבעלי המניות לאשר בונוס הוני (אופציות ומניות) בהיקף של כ-3 מיליון שקל (תוספת בונוס מיוחד של כ-1.5 מיליון שקל על הבונוס שכבר קיבל אשתקד). בבקשה למתן הבונוסים נאמר, בין השאר, כי "יוחנן לוקר עשה עבודה יוצאת מגדל הרגיל והוביל בהצלחה בשנתיים האחרונות את מיקוד העסקים של החברה".

את שנת 2017 סיכמה כיל עם עלייה של 1% בהכנסות לעומת שנת 2016, לרמה של כ-5.4 מיליארד דולר, בעוד הרווח התפעולי שלה הסתכם ב-629 מיליון דולר לעומת הפסד של 3 מיליון דולר ב-2016. בשורה התחתונה הציגה כיל רווח נקי של 364 מיליון דולר אשתקד, לעומת הפסד של 122 מיליון דולר בשנת 2016. זאת, בין השאר, מכיוון שב-2016 רשמה החברה הוצאות חד פעמיות גדולות בהיקף של 547 מיליון דולר, לעומת הכנסה חד פעמית של 19 מיליון דולר אשתקד.

בחצי השנה האחרונה עלתה כיל ב-15% ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-22 מיליארד שקל.

● קובי ישעיהו

זאב מורג מונה למנכ"ל אנטרופי שירותי מחקר

מנכ"ל חדש לאנטרופי שירותי מחקר. כשנה לאחר פרישתה של ענת גואטה, המכהנת כיום כיו"רית רשות ני"ע, מודיעה אנטרופי על מינויו של זאב מורג, לשעבר קצין הציות הראשי וראש מערך ציות ואכיפה בבנק לאומי, לתפקיד מנכ"ל אנטרופי שירותי מחקר כלכלי המייעצת לגופים המוסדיים בהמלצותיהם באסיפות הכלליות. עם פרישתה של גואטה לפני כשנה, החליפו אותה בתפקיד תמיר פורת, שכיהן לצידה כמנכ"ל ועבר לנהל את אנטרופי פיננסים, ושגית סבג שכיהנה כסמנכ"לית אסיפות, ופרשה באחרונה.

מורג שימש בתפקידים שונים בבנק לאומי, כאשר בתפקידו האחרון היה אמון על תחומי הציות, איסור הלבנת הון ומימון טרור, ממונה על אכיפה פנימית בדיני ניירות ערך וה-RO לנושא תקנות ה-FATCA. קודם לכן שימש כסגן ראש החטיבה לשוקי הון וראש אגף ניהול סיכונים בה; ראש אגף ביקורת שוקי הון בנקאות פרטית ושלוחות חו"ל; ראש אגף ביקורת מערכות מידע ומשאבי אנוש וכן תפקידי ביקורת בתחומי הפעילות הבנקאית ובתחומי האשראי.

גל סטאל, יו"ר קבוצת אנטרופי מסר כי "מורג מבין היטב את תפקידם של שומרי הסף במערכת הפיננסית ולו היכרות נרחבת עם דרישות ממשל תאגידי. הוא יהווה שחקן חיזוק משמעותי לתפקידה של אנטרופי בשוק ההון המקומי בבואה להגן על זכויות בעלי מניות המיעוט באסיפות הכלליות לצד חיזוק הדרישות לשמירה על היבטי ממשל תאגידי איתנים".

זאב מורג / צילום: איל יצהר
 זאב מורג / צילום: איל יצהר
 

דוד מילגרום מונה ליו"ר מידרוג

דוד מילגרום מונה ליו"ר חברת מידרוג (מקבוצת מודי'ס) לדירוג אשראי. מילגרום יחליף בתפקיד את גדעון אילת, שהודיע על פרישתו במארס, והמישך לכהן עד סוף חודש זה. 

בעברו כיהן מילגרום (59) במשך 13 שנים כמנכ"ל חברת הביטוח בססח (החברה הישראלית לביטוח אשראי) מקבוצת הראל, יו"ר חברת הביטוח דקלה וקודם לכן שימש כממונה על התקציבים באוצר (2000-1997).

מדירקטוריון מידרוג נמסר כי "דוד מילגרום מביא עימו למידרוג עשרות שנים של נסיון במגזר הפרטי והציבורי. אני בטוח כי הניסיון שצבר יסייע להמשיך להוביל את חברת מידרוג בענף דירוגי האשראי. ומודים לגדעון אילת על פועלו ותרומתו הרבה בהובלתה והצלחתה של חברת מידרוג במהלך 13 השנים האחרונות".

דוד מילגרום / צילום: איל יצהר
 דוד מילגרום / צילום: איל יצהר

רון לאודר מגדיל החזקותיו בפלואנס

איש העסקים רון (רונאלד) לאודר מגדיל את ההחזקה שלו במניות חברת פלואנס. החברה, שנוסדה כתוצאה ממיזוג של אמפסי הישראלית ו-RWL האמריקאית, מספקת פתרונות טכנולוגיים בתחום המים והשפכים, והיא נסחרת בבורסה האוסטרלית לפי שווי שוק של 174 מיליון דולר אוסטרלי (כ-469 מיליון שקל).

לפי דיווח שהועבר היום לבורסה האוסטרלית, ההחזקה של לאודר במניות החברה עלתה מ-26.7% ל-30.9%, בעקבות הקצאת אופציות נוספות, הן לחברת RSL Investment שבשליטת לאודר, והן ישירות ללאודר עצמו. בסך הכול מחזיק כעת לאודר (באופן עקיף ובאופן ישיר) בכ-134 מיליון מניות פלואנס, שהשווי הנוכחי שלהן עומד על 55 מיליון דולר אוסטרלי (כ-148 מיליון שקל). המניות החדשות שהוקצו ללאודר יישארו חסומות למשך שנה.

אמפסי מקיסריה, שנוסדה על-ידי איתן לוי ורונן שכטר, הפכה לחברת ציבורית באוסטרליה בסוף 2015, כשמוזגה לשלד בורסאי. ב-2017 היא מוזגה ל-RWL, חברה פרטית של לאודר, ושם החברה הממוזגת שונה לפלואנס. מנכ"ל פלואנס הוא הנרי שרבה, שניהל קודם את RWL.

שירי חביב ולדהורן

רון לאודר/ צילום: תמר מצפי
 רון לאודר/ צילום: תמר מצפי

ההזדמנות הקרואטית

ביום שישי האחרון, בזמן שנבחרת קרואטיה עדיין קיוותה לזכות במשחק גמר המונדיאל מול צרפת, הגיעה טינה קרצה, שגרירת קרואטיה בישראל למלון שרתון בתל אביב, שם התקיים מפגש סיכום השנה של פורום נל"ן - פורום נשות עסקים ישראל ובמרכזו עמדו ההזדמנויות העסקיות שבקרואטיה.

במפגש דיברה קרצה עם אורלי אברהמי, יו"רית העמותה, על כך שקרואטיה מפתחת אסטרטגיה לפיתוח וקידום נשים יזמיות במסגרת פרלמנטרית, ומציעה תוכנית הלוואות, תמריצי מס וסבסוד על מנת להגדיל את מספר הנשים היזמיות עד 2020, בהתאם לממוצע באיחוד האירופאי. קרצה הסבירה גם מהן ההטבות למשקיעים במדינה, בה לדבריה, העלויות נמוכות של כ-33% ביחס למדינות אחרות באיחוד האירופאי. המשתתפות אף הוזמנו לכנס "נשים בעסקים" שיתקיים בזאגרב, בירת קרואטיה, בדצמבר הקרוב.

אורלי אברהמי  וטינה קרצה / צילום: ורדית אלון קופל
 אורלי אברהמי וטינה קרצה / צילום: ורדית אלון קופל

פיוניר מינתה קצין להט"ב

חברת הפינטק פיוניר (Payoneer) הודיעה באחרונה על תקן חדש בחברה - קצין להט"ב אשר יהיה אחראי על צורכי הקהילה הגאה שעובדת במשרדי החברה ברחבי העולם. לתפקיד זה מינתה החברה את אדם מוס (33), המשמש בפיוניר כמנהל בכיר במחלקת שירות לקוחות, ועובד בחברה 8 שנים.

עם מינויו ובמסגרת התפקיד החדש, ביקר מוס במשרדי החברה בעולם, בדק את סביבת ותנאי עבודתם של העובדים הגאים ואם יש משהו שהם רוצים לדווח עליו כדי להביא לשינוי בשטח. במהלך עבודתו הוא ייסד בחברה את "גאייוניר", קבוצת עובדים העוזרת לעובדים גאים מחו"ל המגיעים לישראל לאתר חברים בקהילה המקומית. 

קרן ארזי, מנהלת משאבי אנוש בפיוניר, הסבירה כי "מדובר בתפקיד חדש עליו הוחלט  לאחר שאדם לקח דברים תחת חסותו והורגשה תרומתו לעובדים. אלו מחוות בעלות ערך שאנו לא מעוניינים להשאיר אותן ליד הגורל. התפקיד הפורמלי מאפשר גישה לתקצב ארועים וסמכות להזיז עניינים לקיום יוזמות נוספות במשרדים ברחבי העולם".

פיוניר עוסקת בהעברת תשלומים גלובליים, מטה החברה ממוקם בניו-יורק, היא מעסיקה היום כ-1,200 עובדים בעולם, כאשר מרכז הפיתוח היושב בישראל מעסיק יותר מ-800 עובדים. 

אדם מוס/ צילום: יניר מזרחי
 אדם מוס/ צילום: יניר מזרחי