מנכ"ל Texas Instruments התפטר בשל הפרת קוד התנהגות

מנכ"ל אחת מיצרניות השבבים הגדולות בעולם, Texas Instruments, בריאן קרטצ'ר התפטר אחרי פחות מחודשיים בתפקידו, זאת בעקבות הפרת קוד ההתנהגות של החברה

משרדי טקסס אינסטרומנטס / צילום: רויטרס, מייק בלייק
משרדי טקסס אינסטרומנטס / צילום: רויטרס, מייק בלייק

מנכ"ל יצרנית השבבים Texas Instruments בריאן קרטצ'ר התפטר לאחר פחות מחודשיים בתפקיד, בעקבות הפרת קוד ההתנהגות של החברה. היו"ר ריץ' טמפלטון, שכיהן כמנכ"ל לפני קרטצ'ר, יחזור לתפקיד המנכ"ל לזמן לא מוגבל, ובנוסף יישאר יו"ר החברה ויכהן גם כנשיא. בסרטון שנשלח לעובדי החברה ופורסם באתר שלה, טמפלטון אמר כי החברה "אינה סובלנית כלפי הפרות של קוד ההתנהגות שלנו" והוסיף כי "אני נרגש מפני ההזדמנות שעומדת בפנינו וההזדמנות להיות המנכ"ל".

החברה הצהירה כי "ההפרות קשורות להתנהגות אישית שלא תואמת את הערכים והאתיקה שלנו, אך לא נוגעת לאסטרטגיה של החברה, לפעולותיה או לדו"חות הפיננסיים". מכאן שלא מדובר בשערוריית סחר פנימית, ניפוח של נתונים או הדלפות למתחרים, למשל. החברה לא פירטה מה היו ההפרות מעבר להצהרה ששחררה, והוסיפה כי למדה עליהן בשבוע שעבר, ובחנה את העניין באופן מידי. קרטצ'ר הגיש את התפטרותו אתמול, והתפטר גם מדירקטוריון החברה.

קרטצ'ר הוא המנכ"ל השלישי בתעשייתה השבבים שעוזב בשל סוגיות הנוגעות להתנהגות אישית בחודש האחרון. מנכ"ל אינטל לשעבר בריאן קרזניץ' התפטר מכיוון שקיים מערכת יחסים עם עובדת, דבר שמהווה הפרה של מדיניות החברה. גם מנכ"ל חברת Rambus לשעבר, רון בלאק, פוטר בעקבות התנהלות ש"לא עמדה בסטנדרטים של החברה", אך לא נגעה לפן העסקי, לדברי דירקטוריון החברה.

קרטצ'ר עבד בטקסס אינסטרומנטס משנת 1996 וב-2017 הפך לסגן נשיא. החברה הוקמה ב-1930 כחברת נפט וגז, בעבר הייתה מפורסמת בשל ייצור מחשבונים ומאוחר יותר הפכה ליצרנית שבבים. היום היא אחת מיצרניות השבבים הגדולה בעולם, והכניסה בשנה שעברה 15 מיליארד דולר.