פייסבוק בוחנת חשד כי חברת אפליקציות הפרה תנאי שימוש

הרשת החברתית הקפיאה אפליקציות של חברת קריסמון האקסגון, שבין לקוחותיה נמצאים ארגוניים ממשלתיים אמריקאים וארגון רוסי עם קשרים לקרמלין • מייסד קריסמון עומד בראש פרויקט של פייסבוק, שבודק את השפעתה של הרשת החברתית על מערכות בחירות ברחבי העולם

מארק צוקרברג / רויטרס
מארק צוקרברג / רויטרס

פייסבוק הקפיאה את האפליקציות של חברת קריסמון האקסגון, שנוסדה על ידי חוקר מאוניברסיטת הרווארד שעובד עם הרשת החברתית. הפעילות הוקפאה לאחר ש"הוול סטריט ג'ורנל" שאל את פייסבוק לגבי הקשרים של קריסמון עם הממשל האמריקאי. 

בין הלקוחות של קריסמון, שעוסקת בפענוח דאטה, נמצאים ארגוניים ממשלתיים אמריקאים וארגון רוסי ללא מטרות רווח עם קשרים לקרמלין. בנוסף, החברה עובדת גם עם חברות צרכניות, כמו אדידס. 

פייסבוק מסרו כי "אנחנו בוחנים את הטענות כי על קריסמון האקסגון כדי לבדוק אם היא הפרה את תנאי השימוש שלנו". 

עם זאת, פייסבוק לא הקפיאה את יחסיה עם מייסד קריסמון, גרי קינג. קינג, שמשמש כפרופסור בהרווארד, אחראי על פרויקט של פייסבוק, שמאפשר לחוקרים גישה לדאטה של פייסבוק כדי לבדוק את ההשפעה של החברה על מערכות בחירות ברחבי העולם. 

במרץ האחרון נודע כי מידע של עד 87 מיליון משתמשים הועבר ללא ידיעתם ורשותם בידי חברת הייעוץ הפוליטי קיימברידג' אנליטיקה, שסייעה לטראמפ, במה שהפך למשבר התדמיתי הגדול בתולדות פייסבוק. בתחילת החודש דווח כי הפרשה נמצאת בחקירת ה-SEC וה-FBI .