ענקית הפינטק PayU רוכשת את פלטפורמת התשלומים ZOOZ

גורמים בשוק מעריכים כי סכום העסקה לרכישת פלטפורמת התשלומים הישראלית עומד על 80-90 מיליון דולר

PayU, ענקית הפינטק הגלובלית, הודיעה היום (ב') על רכישת טכנולוגיית התשלומים המובילה ZOOZ. גורמים בשוק מעריכים כי סכום העסקה עומד על 80-90 מיליון דולר.

ZOOZ מאפשרת לקמעונאים לייצר חוויית משתמש פרסונלית, הן בנקודת המכירה בחנות והן באינטרנט, באמצעות האחדה של נתוני הלקוח. כאשר תשלום של לקוח מבוצע באמצעות פלטפורמת ZOOZ, נתוני העסקה מאוחסנים במערכות החברה ומאפשרות לחבר את נתוני הלקוח עם עסקאות עתידיות שהוא עושה. נתונים אלה מאפשרים לקמעונאים להציע לאותו צרכן תוכן פרסונלי וחוויית משתמש אישית ולשפר באופן משמעותי את מכירותיו.

חברת ZOOZ הוקמה בשנת 2010 על-ידי אורן לוי, שמכהן כמנכ"ל, ורונן מורצקי, שמכהן כסמנכ"ל טכנולוגיה. מורצקי עבד בעברו במרקורי (בהווה HP), ולוי עבד בעברו, בין היתר, בפאנדטק, שפעלה אף היא בסקטור התשלומים שאליו משייכת כרגע ZOOZ את עצמה. משרדיה ממוקמים במתחם שרונה בתל-אביב, והיא גייסה עד היום 33 מיליון דולר ב-4 סבבים. הסבב האחרון, של 17 מיליון דולר, גויס לפי שווי של 90 מיליון דולר, כך מסרו ל"גלובס" מקורבים לעסקה.

עסקת הרכישה מתקיימת לאחר שנה של שותפות מוצלחת בין שתי החברות, שיצרה את פלטפורמת PayU Hub שיצרה ZOOZ. שילוב הכוחות בין שתי החברות ממנף את תשתית התשלומים של PayU והטכנולוגיה המתקדמת של ZOOZ על-מנת לספק לסוחרים גישה לשווקים חדשים וגלובליים.

כחלק מהעסקה, המייסד השותף ומנכ"ל ZOOZ, אורן לוי, והמייסד השותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות, רונן מורצקי, יהפכו לחלק מצוות ההנהגה העולמי של PayU ויתמקדו בפיתוח עסקי וטכנולוגי. צוות העובדים של ZOOZ, המונה 70 אנשי מו"פ יהפכו גם הם חלק מצוות PayU. הצוותים של ZOOZ ו-PayU ירחיבו את פלטפורמת PayU Hub, במטרה ליצור פלטפורמה גלובלית. מאפייני הפלטפורמה צפויים לכלול בשלב המידי דיווח בזמן אמת וניתוב חכם וניהול הונאה.

אורן לוי, מייסד שותף ומנכ"ל ZOOZ, אמר: "לאחר שותפות פורייה שנמשכה שנה, החזון המשותף שלנו ליצור סטנדרט גלובלי חדש לתשלומים המקוונים הופך למציאות. הייחודית שאנו מביאים ל-PayU היא שכבה טכנולוגית מתקדמת שלא רק עוזרת לסוחרים בעולם כולו להרחיב את פעילותם ולספק חוויית לקוח טובה יותר, אלא גם מציעה יכולות ניתוח ואופטימיזציה המעניקות להם תובנות חסרות תקדים".

אביחי ניסנבוים, שותף ב-Lool Ventures שהשקיעה בכל סבבי החברה, אמר: "אנחנו שמחים בהצלחתם של אורן ורונן - יזמים שהוכיחו שהביאו את החברה מ-bootstrap מחדרון קטן בכפר-סבא לענק תשלומים עולמי עם לקוחות מהשורה הראשונה". 

תעודת זהות ZOOZ

הקמה: 2010

מייסדים: אורן לוי, שמכהן כמנכ"ל, ורונן מורצקי, שמכהן כסמנכ"ל טכנולוגיה

עובדים: 70 בשרונה תל-אביב

גיוסי הון: 33 מיליון דולר ב-4 סבבים

משקיעות: רודיום, Lool ventures , בלומברג קפיטל, טארגט גלובל, Xseed , ואנג'לים.