טסלה לספקים: החזירו את הכסף ששילמנו כדי שנהיה רווחיים

ב"וול סטריט ג'ורנל" מדווחים כי חברת טסלה של אלון מאסק ביקשה מחלק מהספקים שלה להחזיר חלק מהכסף ששולם להם מאז 2016, על מנת שהחברה תוכל להגיע לרווחיות • טסלה סירבה להגיב אך אמרה שמעוניינת לקבל הפחתה במחיר על חלק מהפרויקטים שלה

הטסלה של אלון מאסק ן / צילום: רויטרס
הטסלה של אלון מאסק ן / צילום: רויטרס

טסלה ביקשה מחלק מהספקים שלה להחזיר חלק מהכסף ששילמה להם מאז שנת 2016, כדי שהחברה תוכל להגיע לרווחיות, לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח, אחד ממנהלי האספקה הגלובלית של החברה שלח תזכיר לספקים בו כתב כי החברה מבקשת חלק "נכבד" מהסכומים ששילמה להם בחזרה. הוא תיאר כי הדבר יהיה חשוב לא רק לתפעול החברה, אלא גם כהשקעה בצמיחה ארוכת הטווח שלה, מה שיסייע גם לספקים.

טסלה סירבה להגיב לגבי התזכיר, אך אמרה כי היא מעוניינת לקבל הפחתה במחיר על פרויקטים מסוימים, כולל כמה מ-2016, וכמה שעדיין לא הושלמו. היא הוסיפה כי בקשות כאלה הן סטנדרטיות במשא ומתן בין יצרניות רכב והספקים שלהן.

יועץ הייצור דניס וירג אמר לוול סטריט ג'ורנל על צעדיה של טסלה  כי "זה פשוט מגוחך ורק מראה כי טסלה נואשת עכשיו. הם דואגים לגבי הרווחיות שלכם אבל לא אכפת להם מהרווחיות של הספקים שלהם".

בעבר מנכ"ל טסלה אלון מאסק הבטיח כי החברה תהיה רווחית ברבעון השלישי והרביעי השנה. לאחר חודשים של עיכובים בייצור, טסלה הודיעה מוקדם יותר החודש כי הגיע ליעד של ייצור 5,000 רכבים בשבוע.