5 גאדג'טים לטיפול בחיות המחמד שלכם בשלט-רחוק

יצאתם לחופשה והשארתם בבית את החתול והכלב? אל דאגה: תוכלו להמשיך לדאוג לבריאותם באמצעות מיטה מחוממת מרובת חיישנים, שירותים אוטומטיים מבוססי IoT ומשחקים מתוחכמים בשלט רחוק • לא נקפח גם את מי שלא אוהבים בעלי חיים

החופש הגדול, שחלקו כבר מאחורינו, ותקופת החגים הקרבה, הם סמן לעונת חופשות הקיץ. בעלי חיות מחמד נתקלים בכל פעם מחדש בהתלבטות: כיצד לדאוג לשלומם ולרווחתם של בעלי החיים, כאשר נמצאים הרחק מהם לזמן ממושך? זו בעיה חובקת עולם ולכן אין פלא שתעשיית האלקטרוניקה נרתמת למצוא פתרונות הייטק מבוססי IoT לטובת חתולים וכלבים.

מיטת חיישנים חכמה לכלב

מי שטבע את המושג "חיי כלב" כנראה לא הכיר את בעלי הכלבים המבוססים והמתוחכמים של ימינו, שמשקיעים הון באיכות החיים של ידידם הטוב. עבור הקהל הזה מיועדת "מיטת כלבים חכמה" של חברת Petrics. המיטה, שמגיעה בשלושה גדלים, מצוידת במנגנון חימום/קירור עם טרמוסטט שמאפשר לכוון את חומה באופן אופטימלי עבור הכלב, בהתאם למזג האוויר. המיטה נשלטת מרחוק, כמובן, על ידי אפליקציה בסמארטפון.

חיישנים במיטה שוקלים אוטומטית את הכלב, עוקבים אחרי שינויים במשקלו ומנתחים את היקף הפעילות והמנוחה שלו. אותה אפליקציה מסונכרת גם עם חיישן פעילות ממוזער, שמוצמד לקולר ובדומה ל"צמידי הכושר" הנפוצים מדווח לסמארטפון על מהירות ומרחק התנועה של הכלב, קצב שריפת קלוריות ומאפייני בריאות אחרים. הנתונים מועברים לניתוח באלגוריתם שממליץ על כמות ואופי התזונה הרצויה, כדי למנוע השמנת יתר חלילה, ובמידת הצורך אפשר להעביר את הנתונים והגרפים אלחוטית לוטרינר.

המוצר הוצג בתערוכת CES ואמור לצאת לשוק בהמשך השנה, במחיר שינוע בין 100-300 דולר.

בית שימוש IoT לחתולים

אחת המשימות הפחות נעימות של בעלי חתולים הוא ניקוי ארגז החול. כבר לפני מספר שנים המציאו לשם כך "בית שימוש ממוחשב" לחתולים, שמסנן ומנקה את החול באופן אוטומטי, ונפטר בצורה סטרילית מפסולת לא רצויה. עידן ה- IoT מעלה את ההמצאה החיונית הזו בדרגה. דוגמה אחת לכך היא הגרסה החדשה של חברת Litter-Robot, שמציעה חיישנים ואפשרות לחיבור השירותים בווי פיי לאפליקציה בטלפון, ובכך לעקוב אחרי עבודתו של המכשיר ואחר פעילות המעיים של החתול, גם מהקצה השני של העולם.

המכשיר מדווח בזמן אמת מה רמת הפסולת המסוננת בתא ההרמטי (שמוגן מריחות באמצעות סינון פחמן), באיזה שלב של מחזור הניקוי הוא נמצא ואפילו לעקוב לאורך זמן אחרי תדירות השימוש בשירותים - חיוני לחתולים שסובלים מבעיות רפואיות. פרט לכך זו יחידת ניקוי מודרנית עם חלל ישיבה גדול ומרווח, אפשרות לנעילה מרחוק ואפילו תאורת לילה אוטומטית לחתולים שמפחדים מהחושך.

המחיר בארה"ב 499 דולר.

אבטחה ומשחקים בשלט רחוק

מצלמות האבטחה האלחוטיות הפכו מזמן לאביזר חובה בבית עם בעלי חיים, שבעליהם מרבים להיעדר, ובשנים האחרונות החלו להופיע מצלמות ייעודיות להרגעת המצפון של בעל הבית. דוגמה עדכנית היא Petcube Play שמכילה בתוכה מערך מרשים של טכנולוגיות.

ה"קוביה" מצוידת בחיישן וידאו ובעדשת זום רחבה, שעוקבת אחרי תנועת חיית המחמד ברחבי הבית, מצלמת תמונות וקטעי וידאו ומעלה אותם אוטומטית לשרת בענן, כולל אופציה לשירות 24/7 . בעל הבית יכול לעקוב אחר הנעשה בזמן אמת באמצעות אפילקציה ייעודית ולהפעיל גם ערוץ אודיו דו-כיווני, עימו הוא יכול לתקשר עם הכלב, להעביר לו חיזוקים וכדומה. יש גם מצלמה לראיית לילה, שמתפקדת בחושך מוחלט. את הקוביה משלים צעצוע עם ציין לייזר ממונע, שאותו יכול בעליו של חיית המחמד להפעיל מרחוק דרך האפליקציה כדי לספק לחתול בידור ופעילות. ברוח הזמנים מצוידת הקוביה גם בתקשורת לסייענית "אלקסה" של אמזון באמצעותה ניתן להפעיל את כל התכונות בפקודות קוליות.

המחיר באמזון: כ-130 דולר.

עכבר-רובוט עם בינה מלאכותית

חתולי בית סגורים, שבעליהם נמצאים בחופשה ממושכת, עלולים ללקות בשעמום שאינו מועיל לבריאותם הפיזית והנפשית. לפתרון הבעיה נרתם המוצר Mousr , שהחל את דרכו לפני שלוש שנים כפרויקט קיקסטארטר והשנה יוצא אל השוק. מדובר במעין עכבר רובוטי, שנשלט מרחוק באמצעות אפליקציה דרך רשת הווי פיי. עם זאת הוא מצויד גם בחיישנים עצמאיים עם אלגוריתם של בינה מלאכותית, שיכולים לזהות את נוכחותו של החתול בסביבה, את זריזותו ו"העדפות" משחק שלו ולהתאים את הפעילות.

הרובוט יכו לנוע על רוב המשטחים והגירוי העיקרי מתבצע באמצעות "זנב" ארוך וממונע של הרובוט, שבקצהו אביזר מתחלף - נוצות, פרווה, כדור מקפץ וכו'. האפליקציה המצורפת מאפשרת לבעלי החתול לעקוב אחרי תדירות המשחק, ליזום משחקים בזמן אמת ולקבוע איזורי משחק שלא יהיו הרסניים לרכוש בבית. בתיאוריה ניתן לשחק עם הצעצוע גם עם כלבים, אבל בחברה לא ממליצים על כך בשל יכולות ההרס המפותחות של הכלבים.

הסוללה של הרובוט מספקת עד 40 דקות פעולה, ואז הרובוט מוצא את דרכו אוטומטית לתחנת הטענה, שטוענת אותו בתוך 15 דקות. טווח הפעולה האלחוטי עומד על כעשרה מטר.

המחיר בהזמנה מוקדמת עומד על 149 דולר.

הייטק למרחיקי בעלי חיים

השמועות אומרות שיש בעולם בני אדם שאינם אוהבים חיות מחמד, או חיות בכלל. גם למטרה הזו יש כיום פתרונות מתוחכמים. אחד המוצרים הוא מרחיק החיות האולטרה-סוני של Beatunes. המכשיר מוצב על מוט בגינה ומשמש כדחליל הייטק: הוא מצויד בחיישן אינפרה-אדום פאסיבי וכאשר הוא מזהה תנועה של בעל חיים בשטח של 1.5 קילומטר רבוע, הוא משמיע מבעד לשני רמקולים צלילים בתדירות שמוכחת מעבדתית כדוחים בעלי חיים מסוגים שונים. זאת במקביל להפעלת אורות לד חזקים. העוצמה והתדירות של הצלילים משתנה כדי למנוע הסתגלות של בעל החיים אליהם. החברה טוענת שהמכשיר מרחיק כלבים, חתולים, ציפורים, חולדות ועוד בעלי חיים. מקור הכוח לסוללה הוא סולארי.

המחיר: כ-50 דולר.