מועצת הצמחים מתריעה: אל תקנו אבוקדו בוסר מסוג "גליל"

לפי הודעת המועצה, אבוקדו מסוג "גליל", שעולה בימים אלה על המדפים, הוא בוסר ואינו אכיל

אבוקדו גליל / צילום: מועצת הצמחים
אבוקדו גליל / צילום: מועצת הצמחים

מועצת הצמחים מתריעה: אל תקנו אבוקדו בוסר מסוג "גליל" שעולה בימים אלה על המדפים. התקופה הנוכחית, סוף יולי ותחילת אוגוסט, נחשבת לעונת מעבר בין ה"ריד", הזן האחרון של העונה הקודמת, לבין ה"גליל", הזן הראשון של העונה החדשה. מועצת הצמחים מזהירה את הצרכנים שלא לרכוש אבוקדו מסוג "גליל" שעולה בימים אלה על המדפים, היות שהוא בוסר ואינו אכיל.

ארנה סנדל, מנהלת איכות וסטנדרטים בענף הפירות במועצת הצמחים, מסבירה כי "לאור ניסיון העבר, פנינו בתקופה האחרונה למגדלי ומשווקי האבוקדו וחידדנו את מועדי ומדדי ההבשלה והקטיף במטרה למנוע הגעת פרי בוסר לשוק. לצערנו, הביקוש הגדול של הצרכנים לאבוקדו גרם לכך שמספר מגדלי אבוקדו מסוג 'גליל' לא עמדו בפיתוי - והחליטו בכל זאת לשווק פרי מוקדם (בוסר). הפרי הזה לא הבשיל, לא יבשיל ויישאר בלתי אכיל. לכן אנו ממליצים לצרכנים; אל תקנו אבוקדו מסוג 'גליל' שנקטף לפני 20 באוגוסט".

סנדל מוסיפה כי יש אבוקדו שניתן לצרוך. "הוא אמנם בסוף העונה, אבל ישנם מקומות בהם ניתן למצוא עדין אבוקדו מזן 'ריד' המתאים למאכל. גם אבוקדו מזן 'טיג' המאושר לקטיף מוקדם - זמין ובשל. בסוף אוגוסט יהיו פירות בשלים מזן 'גליל' על המדפים, ובשלהי חודש ספטמבר יצטרף גם אבוקדו מזן 'אטינגר'. בנובמבר ואילך יצטרפו זנים רבים נוספים - 'הרווסט', 'פוארטה', 'פינקרטון', 'ארד' ונוספים".

ואיך תבדילו?

אבוקדו מסוג "ריד": זן שצורתו עגולה ככדור וקליפתו קשה ועבה, מחוספסת קלות. הזן הזה נקטף החל מאמצע חודש מארס ונמצא על המדפים עד חודש אוגוסט.
אבוקדו מסוג "גליל": זן שפירותיו מאורכים, חלקים וקליפתם דקה, ירוקה ומבריקה.
אבוקדו מסוג "טיג": זן שצורתו דומה לאגס עגלגל וקליפתו דקה וירוקה.
אבוקדו מסוג "אטינגר": זן אליפטי וצר עם קליפה ירוקה בהירה וחלקה. ניתן לקטוף אותו החל מאמצע חודש ספטמבר.