צוקרברג בדרך לסין: פייסבוק תפעיל חברה בת למרות החסימה

מדובר בחממת חדשנות שתתמוך במפתחים, ביזמים ובסטארט-אפים הסיניים • פייסבוק מפעילה חממות דומות בצרפת, ברזיל, הודו ודרום קוריאה • צוקרברג: "המשימה שלנו היא לרצות לחבר את כל העולם, אני חושב שזה יהיה קשה אם נשאיר בחוץ את המדינה הגדולה ביותר"

מארק צוקרברג בכנס F8 / צילום: סטיבן לאם, רויטרס
מארק צוקרברג בכנס F8 / צילום: סטיבן לאם, רויטרס

פייסבוק תפתח חברה-בת בשם Facebook Technology בעיר הנגזו שבסין, שם ממוקמים גם משרדי עליבאבא, למרות שהרשת החברתית חסומה ומצונזרת עבור רוב תושבי המדינה. לפי דיווח ברויטרס, החברה החדשה רשומה תחת בעלות Facebook Hong Kong Limited והיא תפעיל חממה לסטארט-אפים שתכלול השקעות קטנות מצד החברה ומתן עצות לעסקים מקומיים.

החברה מסרה לאתר The Verge כי "אנחנו מעוניינים להקים חממת חדשנות שתתמוך במפתחים, ביזמים ובסטארט-אפים הסיניים", וציינה כי היא מפעילה חממות דומות בצרפת, ברזיל, הודו ודרום קוריאה.

בראיון בשבוע שעבר לאתר Recode מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג ציין כי למרות שפייסבוק חסומה בסין, היא מעוניינת לפעול במדינה. "המשימה שלנו היא לרצות לחבר את כל העולם, אני חושב שזה יהיה קשה אם נשאיר בחוץ את המדינה הגדולה ביותר" אמר.

הרשת החברתית נחסמה בסין בשנת 2009 לאחר שאקטיביסטים מקומיים עשו בה שימוש. פייסבוק ניסתה להקים משרד בסין ב-2015, אך נכשלה. לעומת זאת, לפייסבוק יש משרד מכירות בהונג קונג (שלא כפופה לחוקי הצנזורה של סין) ולחברת ה-VR אוקולוס שבבעלות פייסבוק יש משרד בקרבת שנגחאי.