טוויטר חוסמת מתחזים לאלון מאסק כדי למנוע הונאות קריפטו

הסנקציה מופעלת נגד משתמשים בעלי חשבונות לא מאומתים, שלא מקושרים למספר טלפון • בוטים משיבים לציוצים של מאסק, משתמשים בשם תצוגה ותמונה שלו ומציעים למשתמשים הזדמנות נדירה להתעשר במהירות, אם רק יקנו אסימונים למטבע קריפטו חדש

אילון מאסק / צילום: ג'ו סקיפר, רויטרס
אילון מאסק / צילום: ג'ו סקיפר, רויטרס

טוויטר מנסה להילחם בפרסום הונאות קריפטו, ומשתמשת בשיטה מעניינת למטרה זו - נעילת חשבונות של משתמשים ששינו את שם התצוגה שלהם ל"אלון מאסק". הסנקציה מופעלת נגד משתמשים בעלי חשבונות לא מאומתים, שלא מקושרים למספר טלפון. כדי לקבל גישה מחודשת לחשבון, המשתמשים ששינו את שם התצוגה שלהם יאלצו לעבור מבחן CAPTCHA שבוחן שהמשתמש הוא אדם ולא בוט, ולספק מספר טלפון.

הסיבה לצעד יוצא הדופן היא שהונאות קריפטו מתקיימות בפלטפורמה פעמים רבות באמצעות התחזות למנכ"ל טסלה ו-SpaceX, מאסק. השיטה פועלת באמצעות בוטים שמשיבים לציוצים של מאסק, ומשתמשים בשם תצוגה ותמונה שלו. בציוצים האלה הם לרוב יציעו למשתמשים הזדמנות נדירה להתעשר במהירות, אם רק יקנו אסימונים למטבע קריפטו חדש. לפעמים הם אף יציעו מכוניות טסלה במתנה למשתמשים.

מאסק בעצמו הכיר ברמת התחכום של מבצעי ההונאות האלה מוקדם יותר החודש, ואפילו ארגוני חדשות התייחסו בטעות לציוצים האלו כציוצים אותנטיים של מאסק. "כחלק מהמאמצים שלנו להילחם בספאם בשירות שלנו, אנחנו בוחנים אמצעים חדשים נגד פעילויות שלרוב מקושרות לקמפיינים של ספאם" הצהיר דובר טוויטר לאתר The Verge.

טוויטר אמרה בחודש מרץ כי היא תנסה להפחית את כמות הונאות הקריפטו בפלטפורמה, לאחר שמייסד מטבע האת'ריום ויטליק בוטרין ביקר את הפלטפורמה בנושא. ביוני החברה הודיעה כי רכשה סטארט-אפ בתחום אבטחת סייבר בשם Smyte והצהירה כי מטרת הרכישה היא להסתייע בו ב"אתגרים בתחומי הבטיחות, הספאם והאבטחה באופן מהיר ואפקטיבי יותר".

בנוסף, טוויטר החלה לחסום משתמשים שפתחו את החשבונות שלהם כשהיו מתחת לגיל 13, גם אם היום הם מבוגרים יותר. המהלך נעשה כדי לעמוד בתקנות ה-GDPR של האיחוד האירופי להגנה על דאטה, לפיהן "חוזה" מול חברה למשתמש מתחת לגיל 13 לא קביל ללא הסכמה הורית, ומכאן שלפי התקנות כל תוכן שייצר משתמש מתחת לגיל 13 צריך להימחק, אחרת טוויטר עשויה להתמודד עם קנסות כבדים. לפי דיווח בגרדיאן, לטוויטר אין כלים להפריד בין התוכן שמשתמש יצר כשהיה צעיר מגיל 13, לזה שיצא לאחר מכן. לכן הם משעים את אותם משתמשים לחלוטין כדי לעמוד בתקנות, דבר שיוצר תסכול עבור משתמשים רבים של הפלטפורמה.