אלשטיין מוביל מהלך להדחת יו"ר שופרסל ישראל ברמן

אדוארדו אלשטיין, שחברת דסק"ש שבשליטתו מחזיקה ב-33.6% מהרשת, זימן ישיבת דירקטוריון למחר כדי לדון בעניין זה • עפ"י ההערכות, אלשטיין מעוניין למנות לתפקיד את מקורבו שולם לפידות

אדורארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדורארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

חודש לאחר שאדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בדסק"ש, מכר חלק ניכר מהחזקותיה של חברת ההחזקות שלו ברשת הקמעונאות הגדולה בישראל שופרסל וירד משליטה בה, הוא יוצא במלחמה עם צמרת החברה. אלשטיין, שעל-פי ההערכות מתרעם מכך שהנהלת שופרסל כבר לא נותנת לו את היחס אותו קיבל כשהחזיק מעל 50% ממניותיה, מוביל מהלך להדחת יו"ר הרשת ישראל ברמן. במסגרת זו הוא זימן ישיבת דירקטוריון למחר (ה') בעניין זה. נציין כי לאלשטיין יש מספר ניכר של נציגים בדירקטוריון החברה. 

משיחות עם גופים מוסדיים בולטים שמחזיקים בשופרסל עולה כי לפי שעה לא נעשתה הידברות מולם בנושא זה. עם זאת, גורמים מוסדיים עמם דיברנו הביעו ביקורת בנוגע לכוונה המסתמנת לשנות פרסונלית את צמרת שופרסל. לדברי גורמי מוסדיים שאינם קשורים לקבוצת ההחזקות של אדוארדו אלשטיין, ושאינם נגועים, נראה להם כי החברה כנראה פועלת נכון כשאינה מתייחסת לאלשטיין כבעל שליטה, וזאת כי ברגע שאלשטיין ירד מ-50% הוא איבד ממעמדו המיוחד ביחס לבעלי מניות אחרים.

נציין כי בין בעלי המניות המוסדיים בקבוצה נמנה גם בית ההשקעות אפסילון, שאחת מבעלי מבעלי המניות המעטים בו, היא קבוצת ההחזקות של אלשטיין. גורם בשוק ההון העריך היום (ד') כי אלשטיין פועל להדחת ברמן על מנת למנות את מקורבו שולם לפידות, שהוא גם מנכ"ל קבוצת אי.די.בי פתוח ואיש אמונו של בעל השליטה בקבוצה.

תחת כהונתו של איציק אברכהן כמנכ"ל שופרסל, בשנים האחרונות ביססה החברה את מעמדה כרשת הקמעונאות המובילה בישראל.

דסק"ש, שהייתה עד לאחרונה בעלת השליטה בשופרסל, ויתרה לפני פחות מחודש על השליטה ברשת הקמעונאות הגדולה בישראל, כשמכרה 16.5% ממניות החברה שהיו בידיה. בכך הפכה לשופרסל לחברה ללא בעל שליטה. מבחינת דסק"ש זו הייתה עסקה מוצלחת במסגרתה מומשו המניות לאחר עליות של כ-200% ב-3 שנים, כשבנוסף הוויתור על השליטה יכול להניב למוכרת רווחי הון ניכרים.

שופרסל , שנסחרת לפי שווי של יותר מ-5.2 מיליארד שקל, עדיין מהווה חלק משמעותי מההחזקות של דסק"ש, שכיום מחזיקה ב-33.6% ממניות הרשת. אלשטיין השתלט על שופרסל כחלק מעסקת אי.די.בי, במהלכה רכש בתחילה יחד עם מוטי בן-משה את הקונצרן שקרס תחת ידיהם של בעלי השליטה הקודמים, נוחי דנקנר, משפחת מנור ומשפחת לבנת. כעבור זמן מה רכש אלשטיין החוצה את שותפו בן-משה, לאחר שהתגלעו ביניהם ויכוחים. נציין כי אלשטיין נכנס לשותפות עם דנקנר לאי.די.בי גם קודם לקריסתה, וזאת דרך החברה האם הפרטית גנדן של נוחי דנקנר.