בגלל קריקטורת החזירים: הופסקה עבודתו של המאייר אבי כ"ץ

ארגון הברית הישראלית פתח עמוד גיוס כסף לצורך העסקתו של המאייר אבי כ"ץ, שעבודתו עם העיתון "ג'רוזלם פוסט ריפורט" הופסקה בגלל קריקטורה ביקורתית • הארגון שואף לגייס 30 אלף שקל, שאמורים לשמש לצורך העסקה של כ"ץ ומימון תערוכה של העבודות שלו

הציטוט מספרו של אורוול בשלט הפגנה / צילום: רויטרס
הציטוט מספרו של אורוול בשלט הפגנה / צילום: רויטרס

ארגון הברית הישראלית פתח עמוד גיוס כסף לצורך העסקתו של המאייר אבי כ"ץ, שעבודתו עם עיתון "ג'רוזלם ריפורטר" הופסקה בגלל קריקטורה ביקורתית. הארגון שואף לגייס 30 אלף שקל, שאמורים לשמש לצורך העסקה של כ"ץ ומימון תערוכה של העבודות שלו.

הקריקטורה בעטיה הופסקה העבודה עם כ"ץ היא פראפרזה לספר של ג'ורג אורוול "חוות החיות". מוצגים בה חברי הקואליציה באותו אופן בה התפרסמה תמונתם לאחר אישור חוק הלאום, אך באיור פניהם מופיעות כפני חזיר. הקריקטורה קיבלה שלל גינויים ושיתופים ברשתות החברתיות וטענות כי האיור מזכיר את סוג האיורים הנאציים. בתגובה לביקורת הוחלט ב"ג'רוזלם ריפורטר" כי לא ימשיכו להשתמש בשירותי האיור של כ"ץ, שעבד עם הקבוצה כפרילנסר.

הארגון יצר שיתוף-פעולה עם פסטיבל הקומיקס והקריקטורה בסינמטק תל-אביב, שם הם מקווים להעלות תערוכה שתיקרא "בין חופש הביטוי לחזירות", בה יוצגו איורים מקוריים של כ"ץ. זאת, כדי לייצר לו הכנסה שאבדה לו כתוצאה מהפסקת העבודה של "ג'רוזלם ריפורטר" עמו. בנוסף מציע הארגון לכ"ץ להשתמש בקריקטורות של בהפגנות המחאה האזרחיות שהם עושים.

ארגון הברית הישראלית עוסקים באקטיביזם אזרחי ומקדם מגוון רחב של מטרות בתחומים שונים מנושאים הקשורים באיכות הסביבה והתעשייה המזהמת - וכלה בנושאים כמו הדתה, מלחמה בשחיתות וכדומה.

מ"ג'רוזלם ריפורט" נמסר בתגובה "לא יכולנו לפטר אותו כי הוא לא היה עובד של 'ג'רוזלם ריפורט'. הוא שולם בתור פרילנסר. לאחרונה כמה מהאיורים שלו עברו את הטעם הטוב, ולכן החלטנו כעת להפסיק להשתמש באיוריו". 

תגובת ארגון העיתונאים, להחלטת הג'רוזלם ריפורטר לפטר את הקריקטוריסט אבי כץ : "ארגון העיתונאים רואה בחומרה את ההחלטה על פיטוריו של הקריקטוריסט אבי כץ מכתב העת ג'רוזלם ריפורט מבית הג'רוזלם פוסט בגלל קריקטורה ביקורתית שלו. פגיעה בעיתונאי בשל הבעת דעה, קל וחומר כשהיא אושרה על ידי עורכיו, הינה צעד מסוכן שאסור להסכים לו. אנו קוראים לעורכיו של כ"ץ לחזור בהם