"חברות גובות מחיר מופקע על תרופות ללא מרשם"

שר הכלכלה וסגן שר הבריאות מסמנים מטרה נוספת ומבקשים להילחם במחירי התרופות ללא מרשם ובמחירי הוויטמינים • לטענתם, בחלק מהתרופות ללא מרשם קיים "פער משמעותי במחירים המפוקחים בין תרופות זהות של חברות שונות, וכך גם במחירים בפועל"

תרופות / צילום: שאטרסטוק
תרופות / צילום: שאטרסטוק

שרי הבריאות והכלכלה יילחמו בפערי המחירים של התרופות ללא מרשם, והם מפנים היום אצבע מאשימה אל חברות התרופות, כך עולה מהודעה שפרסמו המשרדים בנושא, אשר לפיה בדיקה שקיים משרד הכלכלה מצאה פערים משמעותיים בחלק מתרופות ללא מרשם בישראל ביחס לחו"ל. הפערים הללו הובילו את שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ואת סגן ושר הבריאות, יעקב ליצמן, לבצע עבודת מטה משותפת במטרה להוזיל את מחירי התרופות ללא מרשם בישראל.

על-פי נתוני משרד הבריאות, קיים פער בין מחירים המקסימליים המותרים של תרופות ללא מרשם בישראל המפורסמים אחת לשנה על-ידי משרד הבריאות, אל מול המחירים בפועל במדינות נבחרות. בחלק מתרופות המרשם עולה כי קיים פער משמעותי במחירים המקסימליים המפוקחים בין תרופות זהות של חברות שונות ופערים בין המחירים בפועל של אותן תרופות, דבר אשר לדברי המשרדים, עלול לייצר "עיוותים כלכליים ובעיה בנגישות האזרחים לתרופות".

לדברי שר הכלכלה, אלי כהן, "שוק התרופות הישראלי נשלט על-ידי מספר מצומצם של חברות שמנצלות את מעמדן והסכמי בלעדיות כדי לגבות מחירים מופקעים על ויטמינים ותרופות ללא מרשם. נפעל באמצעות הצוות שהוקם, לרבות רשות ההגבלים העסקיים והרשות להגנת הצרכן, על-מנת להוריד את המחירים בישראל ולהפסיק לנצל את הצרכן הישראלי גם בתחום התרופות ללא מרשם".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הוסיף: "אנו פועלים למען הציבור ולמען יוקר המחיה גם בתחום התרופות ללא מרשם. המטופלים זכאים למחירים נמוכים יותר, דבר שיעזור לכולם. אני בטוח שבמהרה נראה תוצאות אפקטיביות".