שטרום לא מתלהב מעסקת לאומי קארד: "השמחה מוקדמת"

בשיחה עם "גלובס" אומר האדריכל של הפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים כי "הפרדת חברות כרטיסי האשראי ללא מימוש רכיבים אחרים ברפורמה תביא לכך שהתועלת בהפרדת החברות תהיה מוגבלת"

דרור שטרום / צילום: אוריה תדמור
דרור שטרום / צילום: אוריה תדמור

במערכת הפוליטית והפיננסית נשמעו השבוע תגובות נלהבות לעסקה למכירת לאומי קארד לקרן ורבורג פינקוס. מי שלא ממהר להצטרף לחגיגה הוא דווקא דרור שטרום, שעומד מאחורי חוק שטרום להפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים. "מדובר בצעד חיוני, וכל הכבוד שהוא קרה, אבל לטעמי השמחה קצת מוקדמת מדי. הפרדת חברות כרטיסי האשראי ללא מימוש רכיבים אחרים ברפורמה, תביא לכך שהתועלת בהפרדת החברות תהיה מוגבלת", הוא אומר בשיחה עם "גלובס".

למה הכוונה? שטרום אומר כי "אותי מטרידים שני הקודקודים הנוספים של המשולש שעדיין חסרים, ושחייבים להשתלב עם ההפרדה של חברות כרטיסי האשראי מהבנקים הגדולים. הכוונה היא להקמת לשכת מחשוב, והסוגיה השנייה היא read only (מתן אפשרות לגורם שלישי לבצע השוואות מחירים בתחום הפיננסי ללקוח באמצעות גישה אל מערכות המחשוב של הגופים הפיננסים - ע.א). אם לא מתזמנים את השינויים כך שכולם יתרחשו לקראת הרבעון הראשון של שנת 2019, לא נראה תוצאה מספקת".

שטרום, שהתריע בעבר על קצב התקדמות יישום הרפורמה, עדיין מוטרד מכך. "אנו שנה וחצי לאחר שהחקיקה נכנסה לתוקף, ויש דברים שכבר היה צריך להשלים. אני מאמין שבסוף הכל יתממש, אבל זה קריטי שדברים יתממשו ביחד". הוא אינו מוטרד מזהות הרוכשים בלאומי קארד, ומתרחיש שבו מדובר בקרן שתעלה מחירים ו"תעשה סיבוב" על החברה והצרכנים. "לא מדובר בקרן גידור לטווח קצר, אלא קרן השקעות שתישאר כמה שנים רציניות. אני לא רואה מצב שזה מישהו שבא לגזור קופון ולהיעלם. מדובר בקרן שהשקיעה בעבר במגזר הפיננסים ובאמצעי התשלום, ויש לה סינרגיה משמעותית עם לאומי קארד".