תקציב המדיה של אלקליל, משווקת אסתי לאודר, עובר לדנטסו

היקף התקציב, שטופל קודם לכן בחברת המדיה TMF, מוערך בכ-8 מיליון שקל

אסתי לאודר  / צילום: רויטרס
אסתי לאודר / צילום: רויטרס

מחליפה את TMF: תקציב המדיה של חברת אלקליל, משווקת מותגי אסתי לאודר, עובר לחברת דנטסו ישראל - כך נודע ל"גלובס". היקף התקציב מוערך בכ-8 מיליון שקל.

אלקליל נחשבת למפרסם דיגיטלי במיוחד, כאשר כ-85% מתקציב המדיה שלה מופנה לדיגיטל, והיתר למדיות אחרות, כשבדומה למפרסמים בינלאומיים רבים, ספקי הפרסום והמדיה שלה נקבעים במסגרת מכרזים בינלאומיים. קבוצת אומניקום מטפלת בתקציב העולמי, אבל בישראל ההתנהלות הייתה שונה, ותקציב הקריאייטיב של אקליל מטופל כבר שנים במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי.

עד לפני שנה וחצי נרכשה המדיה באמצעות זניט מדיה, חברת המדיה של פובליסיס בישראל, אולם זמן מה לאחר מכן, בעקבות מחלוקות בין השתיים, הועברה רכישת המדיה לקבוצת TMF. לאחרונה זכתה קבוצת הפרסום דנטסו במכרז המדיה העולמי, ובעוד מספר חודשים יעבור התקציב בישראל לחברה. קבוצת פובליסיס, נציין, כלל לא התמודדה על התקציב, משום שהיא מטפלת בתקציב של לוריאל המתחרה באסתי לאודר.

אלקליל עוסקת ביבוא, שיווק ובהפצה של 12 מותגי קוסמטיקה, ביניהם אסתי לאודר, קליניק, בובי בראון, מאק, סמאשבוקס, מייקל קוקס, טומי הילפינגר ועוד. בנוסף מפעילה החברה חנויות מותג של המותגים, למשל 25 חנויות של רשת מאק. בשונה מרוב המותגים הבינלאומיים המייבאים בדרך-כלל את הקריאייטיב של המותגים מחו"ל ומייצרים לו אדפטציה מקומית, באסתי לאודר מייצרים קמפיינים מקומיים (כך למשל הקמפיין לקרם הלחות של קליניק שבו כיכבה הדוגמנית שיר אלמליח).