עסקת הרכישה של "בית יורוקום" חוזרת לידי ישראל קנדה

תשלם 66 מיליון שקל תמורת 57% מהנכס • התוכנית: מגדל משרדים בגובה 30 קומות לפחות

הדמיית מגדל השיקום במקום בית יורוקום / צילום הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים
הדמיית מגדל השיקום במקום בית יורוקום / צילום הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

עסקת הרכישה של 57% מ"בית יורוקום" שבמתחם הבורסה ברמת-גן על ידי חברת ישראל קנדה חזרה לידיה. זאת לאחר שהבעלים הנוספים לצד יורוקום בנכס, שהפעילו את זכות הסירוב הראשונה שהוקנתה להם והחליטו לרכוש את אותם 57% מ"בית יורוקום" במקום ישראל קנדה, לא הצליחו לדאוג למימונה. ככל הידוע, השותפים בנכס הם כמה יזמים חרדים מירושלים, העוסקים בתחום הנדל"ן.

מדובר בעסקה בהיקף 66 מיליון שקל, ש-16 מיליון שקל מתוכם כבר הועברו על-ידי ישראל קנדה במועד החתימה על ההסכם לכונס הנכסים של חברת יורוקום, בנק דיסקונט. היתרה, בסך 50 מיליון שקל, תשולם בחודש נובמבר "כנגד מסירת החזקה במקרקעין וכנגד מסירת מסמכים ואישורים".

ישראל קנדה כבר חתמה על מזכר הבנות לרכישת הנתח המדובר מהמבנה במהלך חודש יוני, אולם כמה ימים לאחר מכן עדכנה כי העסקה לא תצא לפועל בשל מימוש זכות הסירוב של שותפיה של יורוקום בנכס, כאמור.

מדובר בבניין משרדים בן ארבע קומות ברחוב דב פרידמן מספר 2 ו-4 ברמת-גן, ששטחו הכולל כ-2,000 מ"ר וכיום משמש את הנהלת קבוצת יורוקום. שטח זה מגלם אפסייד משמעותי, משום שעל פי התוכניות ניתן להקים עליו מגדל משרדים בגובה 30 קומות, וככל הידוע ישראל קנדה מתכננת להגדילו עד ל-50 קומות.

פרויקטים בגוש דן ובלונדון

עיקר פעילותה של ישראל קנדה שבשליטת אסי טוכמאייר וברק רוזן מתרכז בהקמת פרויקטים למגורים וניהול קבוצות רכישה בלב גוש דן, ובשנים האחרונות היא אחת מהחברות הבולטות בתחום. החברה נסחרת בבורסה בשווי כ-770 מיליון שקל, אחרי שמנייתה  נשחקה בכ-17% מתחילת השנה.

בימים האחרונים עדכנה ישראל קנדה כי היא צפויה לקבל עמלות של כ-20 מיליון שקל משיווק פרויקט מגורים פרטי בלונדון שיוזם רוזן, המחזיק במרבית הזכויות בחברת הפרויקט והודיע על כוונתו להעביר לשותפו טוכמאייר חלק מהן.

מדובר בפרויקט להסבת מגדל משרדים בשכונת וומבלי שבצפון-מערב לונדון, שאותו מתכנן רוזן להפוך למגדל דירות בהשקעה כוללת של כ-100 מיליון ליש"ט. קנדה ישראל צפויה לספק לו שירותים של שיווק בלעדי של הדירות "בתמורה לעמלת שיווק בשיעור של 3% ממחזור המכירות בתוספת מע"מ", כשעל בסיס הערכת היקף המכירות בו, הן עשויות להגיע ל-20 מיליון שקל.