רדהיל דיווחה על תוצאות חיובית בניסוי; המניה מזנקת ב-22%

חברת הביופארמה הישראלית הימרה על כך שמחלת הקרוהן נגרמת מחיידק, כנגד הגישה הרווחת בשוק • הניסוי מרמז להצלחת ההימור: חולים שטופלו באנטיביוטיקה חוו רמיסיה בשיעורים גבוהים יותר • האזינו לראיון עם המנכ"ל דרור בן אשר

מנכ"ל רדהיל דרור בן אשר / צילום: אריק סולטן
מנכ"ל רדהיל דרור בן אשר / צילום: אריק סולטן

חברת התרופות רדהיל ביופארמה דיווחה היום (ב') על תוצאות חיוביות בניסוי במוצר לטיפול בקרוהן. החברה דיווחה כי לאחר 26 שבועות של טיפול באמצעות המוצר שלה, הושגה רמיסיה אצל 37% מן המטופלים בתרופה שלה לעומת 23% מהנבדקים בקבוצת הביקורת, הבדל מובהק (P=0.013). מדד זה הוא המדד העיקרי של הניסוי.

מניית החברה   מזנקת בבורסת ת"א ועולה כעת 40% בקדם מסחר בנאסד"ק.

האזינו לראיון עם מנכ"ל רדהיל ביופארמה דרור בן אשר בפודקאסט "כיסא מנהלים" של "גלובס", שפורסם במקור בתחילת החודש:

הניסוי נערך ב-325 חולים, כלומר זהו ניסוי שלב III קטן יחסית. בניסוי קטן תוצאה מובהקת היא מרשימה יותר. עם זאת, לאחר בניסוי קטן דרוש ניסוי נוסף, שכן ההשפעה על מספר קטן של חולים שאצלם יש תוצאה חריגה יכול להיות משמעותי יותר. לכן על החברה לעבוד ניסוי שלב III מאשש (Confirmatory study) בטרם תוכל להגיש את המוצר לאישור שיווק. החברה ציינה היום, כפי שאמרה בעבר, כי תנסה למצוא שותף להמשך תהליך הפיתוח, כך שלא תצטרך לממן אותו לבד. לרדהיל 36 מיליון דולר בקופת המזומנים נוכן לסוף הרבעון הראשון של 2018 ותשקיף מדף פתוח.

הניסוי עמד גם במספר יעדים משניים: הושגה רמיסיה מוקדם יותר, וחולים רבים יותר מקבוצת הטיפול היו ברמיסיה לאורך כל שנת הטיפול. שני ההבדלים האלה היו מובהקים. לאחר 52 שבועות טיפול מספר המטופלים ברמיסיה היה עדיין גבוה יותר בקבוצת הטיפול לעומת קבוצת הביקורת, אך התוצאה לא הייתה מובהקת (p=0.155). המוצר נמצא בטוח לשימוש.

החברה תמשיך לבחון את תוצאות הניסוי ותפרסם נתונים נוספים בחודשים הקרובים.

מוצר הקרוהן הוא המוצר המוביל של החברה, לצד מוצר משמעותי נוסף, אנטיביוטיקה משופרת לטיפול בחיידק ה-ה.פילורי, שנמצא בניסוי שלב III מאשש אשר אמור להסתיים עד סוף 2018.