מויניאן מגדילה ההלוואה למלון של אמ.די.ג'י במנהטן ל-125 מ' ד'

שיעור השלמת הבנייה של המלון, שבו 399 חדרים, עומד על כ-90% והיא צפויה להסתיים באוקטובר-נובמבר 2018

המלון במנהטן / צילום: מצגת החברה
המלון במנהטן / צילום: מצגת החברה

חברת הנדל"ן הזרה מויניאן אגח א , שהנפיקה אג"ח בת"א, תמשיך לממן את המלון שמקימה במנהטן חברת אג"ח זרה אחרת, אמ.די.ג'י אגח ב , גם בשלוש השנים הבאות, כך דיווחו אמש שתי החברות. מההודעה שפורסמה לבורסה עולה כי לקראת תום חיי ההלוואה, החליטה מויניאן, שבבעלות ג'ו מויניאן, לנצל סירוב שהחזיקה ברשותה ולהיכנס בנעליו של מלווה חדש שהציע מימון חלופי למלון. 

חברת הנדל"ן אמ.די.ג'י (MDG) של היזם דיוויד מרקס, מקימה בשדרה ה-10 (פינת רחוב 34) במנהטן מלון בן 399 חדרים, אותו תפעיל רשת מאריוט העולמית תחת המותג קורטיארד (Courtyard). בניית המלון תוכננה במקור להסתיים במארס 2018, כאשר אשתקד דווח על דחיית השלמת הבנייה לאוגוסט 2018.

היום עדכנה אמ.די.ג'י כי שיעור השלמת הבנייה בפרויקט עומד על כ-90% וכי עבודות ההקמה של המלון יסתיימו במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר 2018. בחברה הסבירו את העיכוב הנוסף בסיבות שונות שאינן נתונות לשליטתה. מדובר בעיקר בעיכובים מטעם רשויות התחבורה והתשתיות של העיר ניו יורק, הקשורים לצורך בתיאום סגירת רחובות עבור מיקום מנוף באתר הבניה.

באמ.די.ג'י הדגישו כי עיכובים אלו אינם חריגים ונובעים מהתנהלות מול גורמי הרגולציה בעיר, וכן מפאת תהליך הפיתוח המשמעותי בסביבת המלון של פרויקט "האדסון יארדס", שמצריך תיאומים מול גורמי הפיתוח השונים בסביבה. המלון עצמו אמור להיפתח כחודשיים לאחר השלמת הבנייה, כשלדברי החברה העיכוב הנוסף אינו אמור להגדיל באופן מהותי את תקציב הפרויקט.

לאמ.די.ג'י שתי סדרות אג"ח מונפקות בת"א בהיקף כולל של 585 מיליון שקל. הסדרה הארוכה יותר (ג'), בעלת מח"מ של 3.9 שנים, נסחרת כיום לפי תשואה שנתית לפדיון של 9.4%, לאחר שאיבדה כ-10% ממחירה מתחילת השנה. ירידה זו היא חלק מהמפולת שספגו האג"ח של חברות הנדל"ן הזרות מאז ינואר השנה, עקב פדיונות גבוהים בקרנות הנאמנות האג"חיות בבורסה.

גם האג"ח של מויניאן ירדו

מגמה שלילית זו לא פסחה גם על האג"ח שהנפיקה מויניאן, המלווה של המלון במנהטן. מויניאן הנפיקה בבורסה אג"ח בהיקף של 1.83 מיליארד שקל בשתי סדרות. האחרונה מהשתיים היא סדרה ב', שהונפקה בינואר 2018 ומאז הספיקה לאבד כ-10% מערכה. אג"ח ב' של מויניאן במח"מ של 4.4 שנים, נסחרת כעת לפי תשואה שנתית לפדיון של 5.6%.

מדיווחי החברות לבורסה עולה, כי היום חל מועד פירעון ההלוואה שקיבלה אמ.די.ג'י ממויניאן לפני שנתיים, על סך של 88 מיליון דולר. לקראת מועד הפירעון קיימה אמ.די.ג'י משא ומתן עם מספר גופים פיננסיים על קבלת הלוואה חדשה שתחליף את הלוואה הקיימת, ואף קיבלה הסכם עקרונות לא מחייב מתאגיד פיננסי אמריקאי.

בעקבות קבלת הסכם זה, החליטה מויניאן להפעיל זכות סירוב שהייתה ברשותה, ולהיכנס בנעלי התאגיד הפיננסי בהתאם לתנאי ההלוואה שסוכמו עמו. מדובר בהלוואה לשלוש שנים על סך של 125 מיליון דולר או 55% משווי הנכס לאחר ייצוב (הנמוך מביניהם), כאשר ללווה קיימת אופציה להגדיל את סכום ההלוואה ל-165 מיליון דולר או 75% משווי הנכס לאחר ייצוב (הנמוך מביניהם). כנגד ההלוואה תקבל מויניאן שיעבוד ראשון על המלון כולו. שווי המלון, נכון לסוף מארס השנה, הוערך בספרי אם.די.ג'י ב-200 מיליון דולר.

ההלוואה תישא ריבית שנתית בשיעור של 4.15% + ליבור חודשי (כיום 2.08%), כאשר במקרה של מימוש האופציה להגדלת היקף ההלוואה תעלה את הריבית ב-0.3%. הריבית תשולם מדי חודש והקרן בתום התקופה (הלוואת בלון), כאשר בעת פירעון הקרן ישלם הלווה גם עמלה של 0.75% מסכום ההלוואה. ללווה גם קיימת אופציה להאריך את מועד הפירעון בשנה אחת, תמורת תשלום עמלת הארכה של 0.5% מהקרן שטרם נפרעה.