בדרך למיזוג? נציגי דקסיה ייפגשו השבוע בראשונה עם דיסקונט

הנציגים ייפגשו ביום חמישי כדי לדון בהצעת דיסקונט למיזוג בין הבנקים • האפשרויות העומדות בפני דקסיה הן ככל הנראה מיזוג מלא, שיצריך הצעת רכש מטעם דיסקונט, או רכישת השליטה בדקסיה על ידי איסוף המניות שלה בבורסה וקבלת היתר שליטה מבנק ישראל

בנק דקסיה/ צילום: שאטרסטוק
בנק דקסיה/ צילום: שאטרסטוק

על רקע הלחץ מצד כמה מבעלי המניות של דקסיה ישראל  לקדם מהלך של מיזוג הבנק, בבנק מתחילים לבחון לעומק את האפשרות. ל"גלובס" נודע כי ביום חמישי הקרוב צפויים נציגים של דקסיה ישראל להיפגש עם נציגי הנהלת דיסקונט א  כדי לדון בהצעת דיסקונט להתמזג עם דקסיה.

לפי הערכות, יש כמה אפשרויות למתווה של עסקה. הראשונה היא מיזוג מלא - מה שיצריך הצעת רכש מטעם דיסקונט. אפשרות נוספת היא רכישת השליטה בדקסיה על ידי איסוף מניות שלה בבורסה, וקבלת היתר שליטה מבנק ישראל.

נציגי דיסקונט צפויים להיפגש עם ועדה מיוחדת, שהקים דירקטוריון דקסיה, הנקראת "ועדת אסטרטגיה", ומטרתה לדון בהצעות המיזוג שהגיעו הן מדיסקונט והן מבנק ירושלים, ולבחון אותן לעומת האופציה של להישאר בנק עצמאי. בוועדה חברים כמה חברי דירקטוריון וכן מנכ"ל הבנק, אוליבייה גוטמן.

הפגישה עם דיסקונט מגיעה שלושה שבועות אחרי שמנכ"לית הבנק, לילך אשר טופילסקי, הגישה הצעה רשמית לקידום מהלך לרכישת דקסיה ישראל. במקביל לכך, בשבוע האחרון התחיל לחץ מצד כמה מבעלי המניות בבנק, שהוא כיום בנק ללא גרעין שליטה, לקדם את ההצעות למיזוג.

היום נודע כי קרן הגידור נוקד, בניהולו של רועי ורמוס, המחזיקה ב-4.8% ממניות דקסיה ישראל, שלחה מכתב ובו היא מבקשה לקדם את ההצעות למיזוג. "במסגרת חובת האחריות של דקסיה לבעלי מניותיה, הנכם מתבקשים לקיים תהליך לבחינת כל אחת מההצעות שהתקבלו. על התהליך להתקיים בהתאם לקריטריונים וללוחות זמנים שיוגדרו מראש", כותבים בנוקד. נוסף על כך, הם מבקשים שההליך יתקיים "בשקיפות מול בעלי המניות ומתן דיווחים פומביים שוטפים על סטטוס התהליך".

מכתב זה מצטרף למכתב דומה ששלח בשבוע שעבר מרכז השלטון המקומי, המחזיק ב-6.5% ממניות דקסיה ישראל, ובו ביקש לכנס אסיפת בעלי מניות של דקסיה בכדי לדון בהצעות המיזוג. "יש חשיבות רבה לקיומו של תהליך לבחינת האפשרויות העומדות בפני דקסיה ללא שיהוי נוסף, ובכלל זה ההצעות של בנק ירושלים ודיסקונט, והכדאיות הכלכלית שלהן", נכתב במכתב מטעם מרכז השלטון המקומי.

אלא שנראה כי לעת עתה, בדקסיה ישראל לא מתכוונים לכנס אסיפת בעלי מניות. בתגובה למכתבים מטעם בעלי המניות, הודיעו היום בדקסיה: "הבנק מייחס חשיבות רבה לפניות שהתקבלו מטעם בנק ירושלים ודיסקונט, ובמסגרת זו אף הקים ועדת אסטרטגיה המסייעת לדירקטוריון בקשר לפניות אלה. הבנק יפרסם לציבור מידע רלוונטי במועד המתאים לכך, בהתאם לדרישות הדין".

דקסיה ישראל, הנסחרת לפי שווי של כחצי מיליארד שקל, עוסקת במתן אשראי לרשויות המקומיות. לפני כארבעה חודשים הבנק הפך לבנק ללא גרעין שליטה, לאחר שהבעלים הקודם, דקסיה העולמית, מכרה את מניות הבנק בבורסה. מאז הפך דקסיה ישראל ליעד מעניין להשתלטות - מה שהביא למתן הצעות בנושא מצד שני בנקים לפחות.