וואווי הסינית עקפה את אפל בשוק הסמארטפונים העולמי

כך לפי נתוני חברות המחקר IDC, Canalys ו-Strategy Analytics • וואווי ניצבת כעת שנייה רק לסמסונג שמחזיקה בנתח השוק הגדול ביותר של מכירות סמארטפונים בעולם

אריק שו, וואווי / צילום: רויטרס
אריק שו, וואווי / צילום: רויטרס

חברת וואווי מכרה יותר סמארטפונים מאפל ברבעון השני של השנה, וניצבת כעת שנייה רק לסמסונג שמחזיקה בנתח השוק הגדול ביותר של מכירות סמארטפונים בעולם. כך לפי נתוני חברות המחקר IDC, Canalys ו-Strategy Analytics. וואווי מכרה ברבעון השני מעל 54 מיליון מכשירי סלולר בעולם, לעומת 41.3 מיליון אייפונים שאפל מכרה. סמסונג שניצבת במקום הראשון מכרה 73 מיליון מכשירים.

בחברת IDC הצהירו כי "זהו הרבעון הראשון מאז הרבעון השני של 2010 בו נתח השוק של אפל לא נמצא במקום הראשון או השני במכירות סמארטפונים בעולם". לפי IDC, סמסונג מחזיקה ברבעון השני ב-20.9% מהשוק, וואווי ב-15.8% מהשוק, מספר שיא עבור החברה הסינית, ואפל ב-12.1%. אפל צפויה לשחרר דגמים חדשים של אייפון בספטמבר, מה שעשוי לשנות את המאזן בהמשך.

עוד אמרו ב-IDC כי הצמיחה של וואווי, שהראתה עלייה של 41% במכירות לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, הונעה בעיקר ע"י מותג Honor של החברה שמהווה עבורה מנוע צמיחה עיקרי. בסין וואווי מובילה את השוק, ו-27% מהמכשירים שנמכרו במדינה ברבעון השני היו של החברה. בארה"ב עדיין חוששים כי הממשלה הסינית משתמשת במכשירי החברה לשם ריגול ומונעים ממנה לצמוח בארה"ב ולשתף פעולה עם קמעונאים גדולים.